Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 4680 ggr
iingmili
12/26/10, 12:53 PM

Krampanfall

Hej alla,

min son har under hösten fått två krampanfall när han varit medvetslös och krampat i hela kroppen, vi har båda gångerna åkt akutmed ambulans till sjukhuset. Läkarna har tagit två eeg på honom utan att de visat något och nu väntar vi på att få göra ett tredje eeg.

Paniken och ångesten när man ser sitt barn i den här situationen är obeskrivbar och jag är så otroligt rädd och stressad över att bara gå o vänta på nästa anfall. Därför blev jag så glad att hitta er här för jag känner att jag inte fått den informationen jag behöver från sjukhuset sida. Man känner sig så otroligt ensam när sånt här händer fast man egentligen vet att det finns så många fler. Det värsta är ovissheten att inte veta om det är epelepsi eller vad det är, om han ska få medicin eller vad de tänker göra.

Annons:
mona43
12/27/10, 6:05 AM
#1

Hej iingmili, förstår att du är orolig för din son. Det är hemskt när något sådant händer ens barn.

De fick göra ett otal eeg på min son, innan de hittade en knappt märkbar förändring i hjärnan, han fick då genast ergenyl efter detta, han var runt 4-5 år då. Min son har aldrig haft stora anfall, men i stället får han många frånvaroattacker då han bli stirrig och okontaktbar. Medicindosen har man fått justera eftersom han växer.

Det är verkligen ledsamt att man inte får den information man behöver på sjukhuset, det är så enkelt för dem att informera, men ändå sker det allt för sällan. Tyvärr är folk överhuvudtaget ganska okunniga om epilepsi, trots att det är en rätt vanlig sjukdom.

Fråga så mycket du vill här på sidan, det kan kännas skönt att prata av sej lite, här är det fritt fram att både vara deppig, och vara glad över små och stora saker.Glad

Håller tummarna för att ni får klarhet snart.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

iingmili
12/27/10, 9:25 PM
#2

Tack! Det kändes skönt att bara hitta den här sidan och få bekräftat att vi inte är ensamma.

[iurochskur]
12/30/10, 9:01 AM
#3

Hej och välkommen!

Ovissheten är otroligt jobbig. Har själv varit i den sistsen. Mina eeg har inte påvisat en solklar epilepsi, men alla kramper jag haft i flera år samt frånvaroattacker gjorde att jag fick diagnosen epilepsi. Det är inte alla gånger en epilepsi är synbar på eeg. Jag hör många historier om folk som inte sett nåt på sitt eeg.

Jag är övertygad om att din son kommer få rätt hjälp. Tyvärr har inte sjukhuset resurser nog att samla så här mycket fakta som vi på epilepsi. Jag kan starkt rekomendera er att om han får diagnosen konstaterad att gå med i Svenska epileptiker förbundet (tror jag skrev rätt nu). Där har dom broshyrer med allt man behöver veta samt kan man beställa epilepsi märket som är en säkerhet för honom att bära med sig om han skulle krampa när du inte är med.

Önskar er all lycka till!

iingmili
12/30/10, 2:34 PM
#4

Tack! Jag ska kolla upp epileptike förbundet för att jag känner att jag behöver få massor av information, just nu vill jag bara slå in honom i bubbelplast och ha honom i knät!! Som tur är går inte det eftersom han snart är tretton och en bra bit större än mig.  Det svåra är att inte göra honom mer orolig än han redan är.

mona43
12/31/10, 2:40 AM
#5

Förstår dina känslor, man vill skydda dem. Får han en epilepsi diagnos så har han en mamma som är väl påläst, och det är jättebra och en stor trygghet för honom också. Glad

Man behöver mycket stöd av sina nära och kära, är man i tonåren är man lite extra känslig också, det är inte direkt kul att ha epilepsi när man är i farten och växer så det knakar.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: