Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2950 ggr
[iurochskur]
7/19/10, 2:45 PM

Arbetslös, kan man?

Hur stor chans till arbete har man som småbarnsförälder och fått diagnosen epilepsi?

Jag hade redan som småbarnsförälder svårt att få napp på dom jobb jag sökt, men nu försämras oddsen ytterligare i och med medicinering. Kan man be arbetsförmedlingen om "special" jobb?

Sen undrar jag vilka typer av jobb som är lämpligt när man äter tegretol? Tänkte på detta att man inte får köra bil med tegretol i kroppen.

Annons:
mona43
7/31/10, 6:43 PM
#1

Per har varit helt öppen om sin epilepsi och de svårigheter som den för med sej, både till arbetsförmedlingen och försäkringskassan, du har chansen att få arbetsträna inom olika yrken för att se hur det fungerar för just dej, det hjälper arbetsförmedlingen och försäkringskassan till med, det beror mycket på hur du påverkas av stress och annat sedan du fick din epilepsi. Många med epilepsi fungerar bra på arbetsmarknaden, men kan ibland behöva byta yrke.

Många arbetsgivare kan vara oroliga när man berättar om epilepsin, det handlar oftast om okunskap, har man en fungerande medicin och får ett arbete som kan anpassas individuellt, brukar det fungera.

Det är svårt att säja vilket yrke som skulle passa dej med Tegretol, det beror nog mycket på hur du påverkas av din medicin, om du blir mycket trött, eller får epilepsikänningar osv.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: