Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 2846 ggr
NaimaG
2010-04-17 14:02

Skärande nyhet

Först vill jag be om ursäkt för min frånvaro men det har varit mycket. Nu har det dock lugnat ner sig på alla fronter.

Hur som helst, så fick jag reda på för cirke 1 månad sedan att min bortgågna väns lillebror, 16 år gammal, nu har fått diagnosen Ep. Ovanpå hans diagnos har han även aspergers syndrom, adhd och damp. Han och jag har sedan hans bror som också hade Ep gick bort i anorexia stått varandra väldigt nära.

Nu har han bett mig fråga er.
Vad kan han göra för att få hans skola och lärare förstå hans situation, för tillfället bojkottar dem honom?

Annons:
mona43
2010-04-17 14:29
#1

Hans skola har ingen rätt att bojkotta honom därifrån på grund av hans epilepsi eller handikapp, har han någon på skolan han litar på som kan hjälpa honom?

Rektorn på skolan skulle också behöva få reda på detta för att få en chans att hjälpa honom. Han måste ju få chansen att utbilda sej trots sina problem.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

NaimaG
2010-04-17 16:25
#2

Han har sin äldsta bror i samma skola så han hjälper så gott han kan trots att han själv är handikappad. Rektorn på skolan är inget att ha, det är en gammal adankad kärring (ursäkta språket) som tror hon är en översittare och äger hela världen. Skolsköterskan säger sig inte kunna något om epilepsi, notera att även hon är minst 100 år gammal.

Odysseus som den vederbörande heter blir oerhört mobbad i skolan pga sina handikapp och nu också för sitt Ep.

Mirjami-78
2010-04-18 00:38
#3

Skolan är skyldig till att kunna hjälpa han med det speciella behoven, för att han ska kunna gå kvar där. Så har ag alla fal för mig att det är.

Min son som har ep och andra sjukdomar blir mycket väll bemöt i skolan nuförtiden i skolan ut av personalen och vill veta meta mera ang. han sjukdomar osv. Att en skolsköterska inte vet vad ep är eller hur man göt när ett anfall kommer…Ja börjar undra lite vad hon kan dåObestämd De ska ju kunna ge först hjälpen osv. Ja när saker händer.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
2010-04-18 02:14
#4

Det är verkligen hjärtskärande att läsa detta och jag kan inget om sådant men hoppas att det ordnar sig till det bästa!

NaimaG
2010-04-18 13:54
#5

Jag har pratat med honom kring detta igår och nu ska jag och hans storebror gå till rektorn på Måndag och ta ett allvarligt snack. Hans bror har redan pratat med dem men eftersom även han är handikappad (aspergers syndrom av högre grad) så går det inte så bra. Jag må vara handikappad själv men jag kan banne mig slå näven i bordet om det är så, vilket jag gör på Måndag och lyssnar inte rektorn ja då går jag till skolverket och ser till att få rektorn sparkad alternativt varnad. Jag har fått en rektr på en skola jag gick sparkad när den anklaga mig för mordförsök i 1 år så jag kan gott och väl få hans rektor sparkad.

Jag kanske låter hård men jag är sådan i dessa lägen :D

mona43
2010-04-18 13:54
#6

Har killarna möjlighet att byta skola?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
NaimaG
2010-04-18 13:58
#7

#6 Nej, de går på en handikappsanpassad skola.

mona43
2010-04-18 14:02
#8

#5 Håller med dej, en rektor på en anpassad skola bör vara lyhörd inte hålla på sådär. Håller tummarna!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: