Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 2578 ggr
[Jeremina]
2010-04-16 02:27

Min svärdotter

Min ena svärdotter jobbar som personlig assistent, hon passar verkligen för det. Hon har hand om en tjej i 20-årsåldern som har epilepsi, är blind, är autistisk samt begåvningshandikappad.

Tjejen är så glad och gò men nervös på det sättet att hon inte kan med höga ljud för då börjar hon att skrika högt själv.

Jag träffade henne hemma hos svärdottern och sonen en gång och tjejen blev så förtjust i mig så hon ville att jag skulle stanna.

Hon kom ihåg vad jag heter och brukar fråga efter mig.

Denna tjej får göra mycket roligt då hon får åka och åka skidor eftersom hennes assistent kan ha henne framför sig i backen. Visst är det otroligt?

Jag är så stolt över min sons fru som gör allt möjligt roligt med Anna som tjejen heter.

De åker bort och ligger över i Åre och handlar och äter ute och fikar och leker med hundarna som sonens familj har.

De lyssnar mycket på musik som Anna älskar och går på konsert och liknande!

Jag undrar hur många handikappade som får vara med om så mycket som de tycker är roligt att göra?

Annons:
mona43
2010-04-16 11:15
#1

Vilken klok och fin svärdotter du har, hon gör verkligen ett enastående jobb med Anna.

Min son ene Markus med autism och epilepsi får vara med sin assistent ute så mycket han vill, han älskar att lufsa i skogen och åka skidor, han behöver ständig tillsyn, han ger så mycket tillbaka, och är tacksam för det enkla.

Min andre son Andreas med asbergers syndrom och utvecklingsstörning kan gå ut själv, även han älskar friluftsliv, fiske, bad och långa promenader, båda två är fulla av liv och framåtanda.

Men allt måste göras på deras vilkor, efter deras möjligheter, min yngste son är som Anna med ljudkänsligheten, han klarar inte av för mycket folk och för myket oväsen, då blir han orolig.