Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2018 ggr
[Jeremina]
2010-03-10 03:10

Skräckexempel

Min man berättade att en gång på 90-talet på den arbetsplats som han jobbade på då fick en man ett anfall.

Min mans kompis klev bara över mannen där han låg på golvet för han fick panik och blev rädd.

Min man visste inte heller vad göra men just då kom en kvinna som kände mannen och visste vad hon skulle göra!

Det gick bra i alla fall denna gång!

Annons:
[per50]
2010-03-10 09:35
#1

Jo han var okunnig och osäker hur han skulle göra, men om det finns epilepsi bland arbetskamrater och då tycker jag att de ska få information hur det ska göra om olyckan är framme.

[Jeremina]
2010-03-11 01:28
#2

Ja, precis som med Diabetes om de har svår sådan och tar insulin och kan hamna i koma!

[per50]
2010-03-11 09:04
#3

#3 Jo det bör gälla alla sorters sjukdomar.

mona43
2010-03-12 10:16
#4

Folk behöver verkligen lära sej mera om epilepsi och hur man kan hjälpa till vid ett anfall. Det är ju så viktigt att man finns nära den drabbade för att se hur och när denne piggar på sej.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Maria
2010-03-14 10:18
#5

Som epileptiker eller med annan diagnos så har man ett eget ansvar att meddela sina arbetskamrater och omgivning om vad som kan hända tycker jag.

Kanske vore det bra med lite mer grundläggande första-hjälpen-utbildning i skolan till exempel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mona43
2010-03-14 12:39
#6

#5 Ja det håller jag med om, och även grundläggande utbildning på arbetsplatser, det borde vara en självklarhet, eftersom vem som hellst kan drabbas av sjukdom eller funktionshinder.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Upp till toppen
Annons: