Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 11891 ggr
patriksson
1/12/10, 8:18 PM

Kräkningar?

Har läst och pratat och letat, men ännu inte stött på de symptom som vår nio-årige son har. Efter det första anfallet för tre månader sedan, gjordes en grundlig undersökning då man misstänkte något annat. Man tog ryggmärgsvätskeprov och gjorde hjärnröntgen bl.a. Vid det andra eeg:et, ett sömn-eeg, så såg man en avvikelse och grabben fick diagnosen epilepsi. Han har nu haft fyra anfall med samma förlopp: Det börjar med en kraftfull kräkning där han okontrollerat får ut allt han har i magen. Därefter trötthet, huvudvärk och minnesförlust. Han minns inte vad som hänt, varken precis efteråt eller en tid senare. Det jag inte hittar i inlägg eller artiklar eller någon annanstans, är just det här med hans kräkningar. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Mycket tacksam för svar!     Patrik

Annons:
NaimaG
1/16/10, 3:34 PM
#1

Jag har inte epilepsi men min bästa vän (vars anledning jag är medlem på detta forum) får också kräkningar innan varje anfall. Hans anfall börjar med kräkningar som går att han nästintill tappar luften efter det reagerar hela kroppen och han faller ihop och skakar samtidigt som han fradgar. När anfallet är över är han nästintill medvetslös och vet inte vem han själv är.

Vår Frida
11/22/16, 11:07 PM
#2

Har en dotter som käks och har svår EP Har ingen aning hur man ska få hjälp Kräkts i snart 2år 1-2 ggr veckan och blir helt slut efter årig 1-3dyng ?

Mikaelayoussef
8/10/17, 5:21 PM
#3

Jag kräks ibland när jag får mina anfall, min läkare misstänker mig ha petit mal (absenser)

Upp till toppen
Annons: