Mediciner och första hjälpen

Tegretol

2010-01-06 20:56 #0 av: timmelin

Äter tegretol men inte för epilepsi utan för humörsvängningar. Undrar om det är någon på detta fokus som äter tegretol

Har gått upp så i vikt av den, vad jag tror. Äter en medicin som heter cymbalta också som är serotoninhöjande.

Det jag undrar över är om någon som ätit tegretol har gått upp i vikt och har någon annat att rekommendera mig som jag kan rekomendera min läkare istället

Tack på förhand

Anmäl
2010-01-07 12:54 #1 av: [per50]

Jag äter tegretol men då för min epilepsi, men jag vet inte om man går upp i vikt om man äter tegretol, jag har ätit det sen 2002, och jag tycker att du ska kontakta din läkare.

Visst är jag kraftig men det var jag innan jag började ta tegretolen.

Per Nilsson sajtvärd på öl och medarbetare på Epilepsi

 

Anmäl
2010-01-16 20:01 #2 av: Nordann

Har en dotter som tagit Tegretol för sin epilepsi sedan 1996 och vi har inte märkt något med vikten.

 

Anmäl
2010-01-18 10:27 #3 av: mona43

Endel upplever att Tegretol är vattendrivande, men många biverkningar av medicinerna är säkert individuella.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.