Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 4321 ggr
[per50]
11/14/09, 9:33 PM

Nytt jobb efter epilepsi

Har du fått byta jobb efter dina epilepsi anfall? Vad jobbade du med innan?

Jag själv fick byta jobb efter mitt anfall, jag jobbade som lagerarbetare. Lagerarbetet var för stressigt för mig.

Annons:
Mirjami-78
11/17/09, 12:50 AM
#1

Min son är än så länge så liten så han jobbar inte….men en annan tanke som slog mig är det svårare få ett jobb om man han epilepsi?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mona43
11/17/09, 7:29 AM
#2

Många är stresskänsliga så de måste tånka på det när de söker jobb. Industrin brukar inte vara så lämpliga arbetsplatser, då det ju ofta är högt tempo där.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

dukieee
11/17/09, 9:23 AM
#3

Pia99: För mig har det varit mycket svårare. Har en kontaktperson som kontaktar företag åt mig och alla har varit intresserade av mig. Men när han säger hur det ligger till med min epilepsi så säger dem nej direkt.

Jag fick inte byta arbete utan bara sluta (fanns inga andra jobb). Jobbar på Eketorps borg. Det var då anfallen ökade och besökte sjukhuset för första gången angående det.

mona43
11/24/09, 7:44 AM
#4

Att det blir svårare är nog välldigt vanligt. Min sambo Per upplever också det, han kan ju inte ta vilket jobb som helst heller, de får inte vara stressiga eller ha för höga ljud. Han skall helst kunna jobba i sin egen takt, men det är svårt att hitta ett sådant jobb.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: