Annons:
Etikettpresentation
Läst 1821 ggr
[Zirre]
11/1/09, 5:21 PM

Kan berätta om min epilepsi.

Det första jag fick höra eller som mina föräldrar fick höra då jag först gångerna visade tecken på epilepsi (hade inte diagnosen då) var "hon är ju psykiskt störd". Det sades av min klassföreståndare jag hade i skolan, i år tre (hon var ny det året). Jag var då 9 år gammal.

Annons:
mona43
11/1/09, 5:29 PM
#1

Välkommen som medlem Glad 

Din lärarinna hade verkligen en dålig kunskap om epilepsi, men det är ganska vanligt i samhället att man skyller på psykiska problem, när man inte vet vad det är.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mirjami-78
11/5/09, 10:41 AM
#2

Tycker att det är hemsk om en lärare säger så. En lärare om någon ska veta att oavsett vad så säger man inte en sådan sak till ett barn.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Rorosjons
11/5/09, 11:22 AM
#3

Man ska dessutom absolut inte säga någonting om man heller ej vet om de faktiskt är så. Man ska alltid ta reda på om vad det kan vara. Men men, en del är korkade nog att bara kasta ur sig.

mona43
11/5/09, 9:00 PM
#4

Ja det var en oerhört dum lärare som gjorde på detta vis, sådant kan verkligen såra och förstöra mycket.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Rorosjons
11/6/09, 9:47 AM
#5

#4 Ja, verkligen.

[Zirre]
11/6/09, 11:01 AM
#6

Jag verkligen avskyr den där människan. Spelaringen rollvad hon säger…tyvärr.

Annons:
DesK
11/6/09, 1:02 PM
#7

En sådan sak borde ni ha anmält. Det är ett grovt tjänstefel när en lärare säger så till en elev!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mona43
11/6/09, 4:10 PM
#8

#7 Håller med, hon är inte läkare och har då ingen rätt att ställa en diagnos.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mirjami-78
11/6/09, 8:08 PM
#9

Ja sedan ska ju en lärare kunna ha förståelse samt tänka efter vad hon/han säger. Jag hade själv en lärare som sa opassande saker många gånger.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Zirre]
11/6/09, 8:19 PM
#10

Och de ska vara lärare…det är fan skamligt!

mona43
11/6/09, 8:27 PM
#11

Jag var med om en lärare som skrattade åt barnen på gymnastiken när jag var barn, jag var lite knubbig och inte den smidigaste eleven, han skrattade tillsammans med barnen åt mej och de andra osmidiga. De som var duktiga pratade han gott med och klappade på ryggen. Detta sitter i ännu i dag, jag kom att hata gymnastik för all framtid.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

DesK
11/6/09, 8:28 PM
#12

#10 Ja det är det!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Zirre]
11/6/09, 8:44 PM
#13

Jag var med om att få sträck i 8:an i gymnastik trots att jag fullföljde alla momenten, var bara inte lika duktig som de andra. Den läraren vad inte så populär.

Annons:
Mirjami-78
11/6/09, 9:58 PM
#14

#13 Fattar inte hur de kunde ge dig ett strek när du ändå var närvarande m.m Låter inte som det gick rätt till. Undrar om man verkligen får göra så.

Jag var ochså med om det där med att bli mobbad ut av gympaläraren. Min mamma ringde upp läraren på kvällen samma dag och ja han fick förklara ett och annat. Han gjorde aldrig om det där.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mona43
11/7/09, 12:14 AM
#15

Jag sa inget hemma utan tog åt mej och var ledsen ett tag, men mamma lyckades lirka ur mej allt till slut, dagarna när det skulle vara gympa blev jag alltid sjuk, då må ni tro att hon ringde och härjade med dem.

Vad mycket som kan bli fel på grund av folks klantiga och dumma beteenden.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mirjami-78
11/7/09, 12:20 AM
#16

Ja och desutom så är detta vuxna som inte är ok mot barn. Ja det tycker jag är det hemskaste i det hela. När man går en utbidning för att kunna jobba med barn så ska det vara en självklarhet att alla ska vara lika värda!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mona43
11/11/09, 10:08 AM
#17

Ja verkligen, och vuxna skall ju vara föredömen.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: