Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 1862 ggr
blomfluga
2009-10-13 10:35

sekund anfall nu i morse...hjälp

Ångest, nån som känner igen detta?

Utveklingsstörning i grunden(downs syndrom)'
svårbehandlad epilepsi (infantil spasm)från 6 månader- försvann vid 1,5 år….

Han har haft ryckning(samtidigt) i armar ögon och kropp…enstaka ryck(sekund) fast ofta…. vanligtvis i samband med feber… men idag började det tidigt i natt/morse…vid uppvaknande tror jag…ett ryck kanske var 3-5 minut…ryck och ledsam efteråt…

Ingen feber idag… men utslag och ev nedsatt för tillfdället…hoppas på det i alla fall….. så det är nån orsak….

Jag får sån ångest att det ska vara nåt, och vad????

Vill ha alla tips som finns, hoppar in i tråden utan att läsa…. panik

Annons:
mona43
2009-10-13 16:45
#1

Hur mår killen nu på eftermiddagen? Hur gammal är han nu?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

blomfluga
2009-10-13 21:46
#2

hUGO ÄR 3 ÅR HAN HAR HAFT RYCK TILL OCH FRÅN HELA dagen, men absolut inte när jag tvingade mig in på barnmottagningen, tjöt och visade en film snutt på ett ryck…. då var han glad och kastade leksaker hejvilt?!…. Läkaren lyssnade, ringde Hugos neurolog som skulle sätta upp en tid och så blev det remiss till EEG…… recept på stesolid fick jag med…uti fall att….men jag har suttit på nålar hela dagen och haft förväntans ångest över nästkommande ryck…jag blir mentalt slut….

vad gör man när man inte kan göra nåt??

mona43
2009-10-13 23:23
#3

Förstår din oro, jag har också varit verkligen hyperorolig över min son när hans epilepsi varit som värst. Tycker att du gjorde helt rätt när du åkte til barnmottagningen och var påstridig, för det måste man vara har jag märkt. Du har gjort, och gör allt du kan för din son.

Styrkekramar! Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-11-14 21:50
#4

Hej blomfluga!

Här är det med dig och din sons epilepsi, har han samma problem fortfarande eller har det blivit bättre?

[per50]
2010-01-22 00:44
#5

Hej blomfluga!

Här är det med dig och din sons epilepsi, har han samma problem fortfarande eller har det blivit bättre?

blomfluga
2010-02-04 21:21
#6

Det blir när han har feber, som TUR är är han sällan sjuk… det värsta med ep är ovissheten tycker jag…hjärnan är lurig, vet inte vad man kan förvänta sig i framtiden, men FÖRSÖKER leva i nuet…

Annons:
mona43
2010-02-06 18:09
#7

Skönt att han sällan är sjuk, ja osäkerheten är verkligen jobbig, man får ta dag för dag det är så sant och inte oroa sej, men det är inte så lätt alltid.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: