Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 1498 ggr
dukieee
8/26/09, 2:58 AM

Avreagera

La denna under Bemötande, kanske lite difust men tyckte det passade här.

Allting har fungerat med att få medicin och kontakt med min läkare. Sen åkte hon på semester och jag fick då en annan temporärt.

Jag meddelade till honom att jag fortfarande fick anfall varje dag och fick då åka in och göra blodprov. Tydligen var det någon som klantade sig så jag fick göra ett nytt blodprov (Jag är livrädd för sprutor och svimmar nästan varje gång så det var jobbigt för mig)

Inget hände, till slut får jag ett brev där det stod att allting var bra så det blev ingen åtgärd med medicin eller undersökning.

Min ordinarie läkare kommer tillbaka och ska ringa till mig men får aldrig något samtal fastän jag hade tid. Ringer upp och får en ny tid men hon ringde inte, ringde då en tredje gång men hon kontaktade inte mig den gången heller.

Nu har jag äntligen fått mina tabletter med hjälp av apoteket och går nu på samma medicin fast mindre styrka. Och nu fortsätter det som vanligt med mina anfall

Nu vet jag inte om jag skrivit det här innan, mitt minne verkar bli sämre och sämre. När jag går någonstans tex till ett möte så har jag ingen aning om hur jag kom dit. Dvs vägen dit är borta från minnet. Olika händelser som inträffar dagligen på olika sätt. Uscha

Mycket skriva men som sagt, avreagera mig lite =)

Annons:
mona43
8/26/09, 9:20 AM
#1

Ingen fara dukieee, här får du skriva så mycket eller lite du vill, och också avreagera av dej, det behöver man verkligen få göra.

Usch vad det har strulat! men det är ofta vanligt inom vården med folk som inte håller vad de lovat, inte ringer, och klantar till det.

De inser nog inte allvaret i att man verkligen behöver hjälp, så man kan få en chans att må lite bättre. Att ha anfall dagligen måste vara slitsamt.

Det verkar väldigt vanligt också att minnet blir sämre av epilepsin. Hjärnan blir nog trött av alla anfall.

Styrkekramar Mona

(vill du bli medlem i den låsta delen som heter privata rummet så ropa bara till så lägger jag in dej, där är vi bara ett fåtal, så man kan prata om privatare saker om man vill, bara de som är med där kan se vad som skrivs)

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
8/29/09, 3:32 AM
#2

Du är inte ensam,varenda ledighet-semester,som ens Läkare ämnar ta..ställer till STOR Ågren..hos den drabbade-ännu friskare blir man ju inte,direkt!

Vi har en go´,läkare..men nog kommer vi i kläm ofta-speciellt när han måste agera nyckelperson i något sammanhang.

Är  man mycket medicinerad -så behöver ju ofta läkar´n.. underteckna,tex intyg o dyl..o där kan förlora ,både dittan o dattan..för att tex Länststyrlsen ej hinner vänta in Landstingets "Nyckel-doktorer"!

Trist,men folk förlorar både körkorts-klasser o annat..för att arbetsbelastningen på ,de enda engagerade doktorerna som finns kvar-är rentav ,äckligt överdriven..många ggr,funderar jag på..NÄR!-inte,OM!..sjukvården i detta hänseende kommer kollapsa!!

Kram /ellaFlört (som ursäktar  de stora bokstäverna)

mona43
8/30/09, 1:05 AM
#3

Man får verkligen hoppas att det vänder för sjukvården åt rätt håll snart.

Även i "snåltider" blir folk lika sjuka, eller kanske ännu sjukare när de drar in tjänster på löpande band i industin med mera, och de stakarna som blir kvar får jobba dubbelt så hårt.

Håller med dej att det blir struligt på sommaren under semestertiderna, när det är många vikarier, måste man förnya sina recept så får man vänta, eller så missförstås det eller slarvas.Rynkar på näsan

Eller också är det vikarier som man ska förklara sina krämpor och problem för, vilket kan bli ganska jobbigt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: