Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 1892 ggr
LostHorse
2009-08-13 22:51

Djur inom vårde minskar stress..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lovade lite bilder ,här kommer en -på Sussie,min gamla golden! Här 1984-då hon vilar i ett hörn,på ett sjukhem ,där jag arbetade!

kram ella

Annons:
LostHorse
2009-08-13 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en till-på min andra hund,som var med en annan gång..o passade på o fika,med oss(naturligtvis).

mona43
2009-08-14 09:11
#2

Vilka fina hundar, Sussie är en kopia på hunden som mamma hade, labradorer är ju så härliga, fulla med godhet och kärlek, men hon skulle alltid ha något i munnen då hon kom framGlad Vad jag saknar den hunden.

Andra hunden verkar vara en dalmatiner? också fina hundar de med. Tänk om man kunde använda hundar och katter bland de gamla och sjuka oftare, det skulle verkligen ha varit toppenbra.

Tack för dina kort, kramar! Mona Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-15 09:40
#3

Det är ju bevisat att djur inom vården ger mer, speciellt på demenspatienter. De glömmer dig men frågar efter djuret.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-15 11:09
#4

De har en lugnande och possitiv inverkan på oss mäniskor, doktorn kanske skulle skriva ut umgänge med djur på recept som en bra behandling för dem som det passar för. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-16 10:51
#5

Det var en bra idé

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-17 12:38
#6

Djuren ser oss som dem vi är, de accepterar oss och älskar oss av hela sitt hjärta, de kan inte vara falska som vi mäniskor. Vilken glädje vi har av dem. Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
LostHorse
2009-08-17 17:03
#7

Ja,jag håller på o städar lite….

..-men jag skall berätta nåt om just Sussi,när jag kom upp till avd. en dag efter ha ätit,så kommer Herr x ,fram till mig -och ger mig en rejäl utskällning,för han hade fyllt på vattenskålen hos Sussi,precis..(som var kvar på avd.när jag åt).

"Det är ju så varmt ute..hur kunde du?..nu vågar man ju inte lämna den hunden ur sikte!"..sa han.Och det var varmt ,den dagen !

Det roliga eller positiva var att den mannen, hade vi aldrig hört prata!!!!!!,-han hade dessutom "vak"-dygnet runt..för han ansågs så farlig! Vi trodde ej han ,kunde!..prata!!

Men Sussi,den var aldrig vattenskålen tom hos.. något mer!,o vi började prata med honom,lite då och lite då..När hunden ,o jag flyttade o den andra skötaren med-blev han tyst-men det hela var nästan komiskt -han kollade in Sussi´s välmående,lika noga-som han själv blev påpassad för han mådde ju dåligt,då o då!

Underbar historia va? Djur kan verkligen nå våra sinnen,när inget annat lyckas-häftigt!!

kram ella

mona43
2009-08-17 18:13
#8

Tänk att Sussi kunde nå fram till honom, djuren är verkligen fantastiska! Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-20 22:26
#9

Är det någon fler som har erfarenhet av djur inom vården? berätta gärna!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-12-15 20:33
#10

Djur är ett underbart sällskap, och verkligen stora glädjespridare för oss människor, berätta gärna om hur era djur varit till hjälp och stöd i er vardag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: