Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 2696 ggr
[per50]
7/16/09, 6:39 PM

Kan mobilen ge epilepsi?

Det finns inga vetenskapliga belägg för hälsoeffekter av mobilstrålning under nuvarande så kallade gränsvärden.

Men barn kan vara känsligare på grund av att deras nervsystem är under utveckling, och att deras huvud absorberar mer energi från mobiltelefonen och att de exponeras tidigare i livet.

Det rekommenderades därför att barn bara bör använda mobiltelefon för viktiga samtal och att antenner nära skolor och daghem bör undvikas.

Vad tror ni om detta, kan mobilen ge strålning och epilepsi, skriv gärna och berätta.

Denna text är skriven med egna ord av per50

Annons:
mona43
9/14/09, 11:54 PM
#1

Dessa strålar från mobiler och annat kan säkert påverka oss mera än vi tror, och barn är säkert känsligare medan de växer, men vi vuxna bör nog tänka oss för också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Lena1971
9/18/09, 2:38 AM
#2

När elektriciteten kom skrattade man åt människor som skrämdes av den. Idag är elöverkänslighet ett faktum.

När man upptäckte radioaktiv strålning användes den vårdslöst. Sen upptäcktes att den var carcenogen.

En gång i världen opererade man magsår… Idag ger man medicin mot magsyra och lite antibiotika.

Nu har vi mobiltelefoner. Kanske är de ofarliga, kanske kommer framtida generationer att förfasa sig över hur våghalsigt vi andvände våra mobiler. Den som lever får se!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

mona43
9/18/09, 9:55 AM
#3

Ja precis, våra vardagsgrejer har ofta en okänd, outforskad baksida tyvärr ,Obestämd samma med maten, ena dagen kan potatis till exempel var jättebra, nästa vara starkt cancerframkallande.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: