Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1825 ggr
mona43
2009-06-12 00:22

Resande och sjukdom

Vilka erfarenheter har ni av att resa och ha epilepsi och andra sjukdomar, handikapp? både inom och utom landet?

Hur klarade ni resan med flyg, tåg, båt, buss, bil? hur blev ni bemötta och hjälpta vid resan och vid framkomsten? Fick ni bra hjälp om ni blev akut sjuka?

Gick det bra med omställningen till annat klimat, och andra tider? Man kan ju i vissa fall vara extra känslig för större om ändringar när man har exempelvis epilepsi. Finns det något land ni föredrar att resa till?

Vilket transportmedel var bäst eller sämst?

Skrivet av mona43

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[SvenA]
2009-06-12 19:48
#1

Som rullstolsbureb på 80 talet så reste jag mycket inrikes och då fungerade det utmärkt med inrikesflyget man fick all den hjälp man behövde

Man blev buren ombord före alla andra det var likadant när man kom fram

Som geavt synskadad är det värre att resa man måste ha en ledsagare med sig och det får man inte utan en extra avgift fastän ledsagaren är ens ögon

Tatsja
2009-06-13 10:07
#2

Jag har åkte tåg från Arvika till Stockholm år 2000. Det fungerade upp med hjälp på och av, men inte hem. Ändå hade jag sagt till vid beställning av biljett och fick betala extra.

Värst var när jag kom tillbaka till Arvika. Då menade konduktören att jag var tvungen att vänta på att brandkåren skulle komma och hjälpa mig, sen var det mitt fel att tåget blev försenat. Hade det inte varit för hjälpsamma resenärer, hade jag nog fortfarande väntat på att komma av.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-06-14 21:35
#3

Men vad kränkade att säga så, ta dit brandkåren? och att det var du som försenade tåget. Varför skulle brandkåren behöva komma? Det var väll konduktören som försenade tåget messt när han stod där och gapade och skylde ifrån sej. Dålig planering från deras sida. Tur att du fick hjälp till slut.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-06-16 09:31
#4

De ansåg att att brandkåren skulle använda lyftkran eller något. Kränkande mot mig. Hörde när jag kommit av tåget, hur passagerare skällde ut honom.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-06-16 09:42
#5

Skönt att folk skällde ut honom, man visste ju redan att du behövde hjälp, hur kan man överhuvudtaget yttra en sån sak till en medmäniska? Hade jag varit där hade jag skällt ut honomSkrikandes

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-06-16 10:20
#6

Då jag hade varit på begravning så orkade jag inte själv. Tur att det finns medmänniskor

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-06-16 10:29
#7

Ja skönt att det finns folk som kan reagera sådana gånger. Ändå jobbar sådana inom ett serviceyrke och borde vara vana vid att lösa saker på ett vettigt sätt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-21 09:24
#8

"puttar"

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: