Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 2467 ggr
[per50]
6/11/09, 3:22 PM

2 Vad är livskvalité för dej?

Här fortsätter tråden om livskvalité då den gamla blev för långt.

Min livskvalité är att få gräva och påta lite i trädgården och se resultatet, sedan promenera runt och titta, och kanske lukta på blommorna som tjuren Ferdinand är så mysigt. Glad

Åka till sommarstugan och pyssla, och bara njuta av tystheten är verkligen min livskvalité.

Såklart är det mysigt att sitta på altanen med en kopp kaffe, eller sitta och äta något gott från grillen tillsammans med familjen.

Vad är livskvalité för dej ?

Skapad av: mona43

Länk: Fortsättningen från OT: 1 Vad är livskvalité för dej?

Annons:
vildarosen
6/11/09, 3:30 PM
#1

Idag så va det när sambon kom med kaffepå säng! Gissa att jag njöt då jag ej kom ur pga värk!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

[GunillaF]
6/11/09, 3:41 PM
#2

Att få vara med om skolavslutningen i kyrkan i dag och höra barnens sånger och musik är livskvalitet!Kyss

vildarosen
6/11/09, 3:46 PM
#3

Åh vad underbart det låter gunillaF!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

mona43
6/11/09, 3:57 PM
#4

Var på skolavslutning både igår kväll och idag, visst är det livskvalité, att se sina barn uppklädda och förväntansfulla inför sommarlovet Glad min äldste son Andreas gick ut nian i dag, tänk vad tiden går, ungdomen växer och blir stor, och högre än sin mor! Flört men en sak har de kvar, att få den livserfarenhet vi har. man önskar man kunde ge dem lite av den Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
6/11/09, 4:15 PM
#5

#1 Kaffe på sängen det låter mycket trevligt, jag förstår att du njöt.

vildarosen
6/12/09, 12:14 AM
#6

#5 det va gött och inget man är van vid!

Barn är underbara och min högsta önskan är att få egna!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
[per50]
6/12/09, 12:17 AM
#7

#6  Hmm ännu är det väl inte för sent, jag fick en dotter när jag var 45 Flört

vildarosen
6/12/09, 12:23 AM
#8

#7 lutar åt att jag ej kan få egna pga av mina sjukdomar,men utredningen är ej klar än!

har även kollat upp adoption,det får jag ej då jag har diabetes m.m. Men det gäller att ej tappa livslusten utan att kämpa vidare!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

[per50]
6/12/09, 12:33 AM
#9

Jag förstår att du längtar efter barn, men som sagt va ge aldrig upp hoppet och kämpa vidare.

vildarosen
6/12/09, 12:46 AM
#10

Kommer aldrig ge upp hoppet på barn! GladTack!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

mona43
6/12/09, 1:05 AM
#11

Det låter bra, hopp skall man alltid ha, har hört om många som börjat tappa hoppet, men ett tu tre, mitt i det hela så har magen börjat växa Glad 

Det är nog lätt hänt, att då man så gärna vill, så låser det sej, både man själv, och kroppen blir stressad, det är ju så känsliga hormoner och annat. När man sedan nästan ger upp så plötsligt händer det

Jag hade svårt att bli med barn i början, hade alldeles för få ägglossningar, det visade sej bero messt på min övervikt, när jag sedan gick ner så började mensen fungera.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
7/9/09, 11:18 PM
#12

Vi får passa på att njuta av sommaren och värmen, eller det ljumma sommarregnet, och den härliga friska lukten efter ett regn.

Att få sitta ute i allt det gröna, och grilla lite kött och äta nypotatis till, samt känna de härliga dofterna av grillat kött Tungan ute  Lite gott fika ute på altanen, eller i skogen är också livskvalité

Det finns så mycket livskvalité runt omkring oss, men ibland tänker man inte på det. Många saker som ger livskvalité kostar väldigt lite, eller är helt gratis, visst är det bra? Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
9/5/09, 4:26 PM
#13

"puttar"

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
10/17/09, 5:01 PM
#14

Vad är livskvalité för dej? det kan vara något enkelt som förgyller dagen, kanske ett husdjur eller barn och barnbarn eller en promenad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
3/10/10, 11:01 AM
#15

Livskvalité för mej är när snön börjar tina, och dagarna blir allt längre, och den första vårblomman tittar försiktigt framGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

NaimaG
3/10/10, 9:08 PM
#16

Min livskvalite är alltid min hund, så länge han är vid min sida mår jag bra och så tillgiven han är gentemot mig så står han alltid redo med att hjälpa mig när jag behöver det om det så är att leda mig hem, hjälpa mig över gatan eller dyligt.

mona43
3/10/10, 9:23 PM
#17

Ja djuren är våra trognaste vänner, de sviker oss inte.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: