Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3986 ggr
SimsBrooke
4/23/09, 10:54 PM

Min berättelse

När jag var mindre, så svimmade jag väldigt mkt, det var i samband med att jag hade mens och smärtor, en gång hade jag feber oxå.
Efter några svimmningar(stavning(?)) så fick mamma nog och ringde vårdcentralen. Men de hittade inget fel. Sedan får jag gå till skolläkaren när jag gick i 8-9an och han skickade en remiss till vårdcentralen och skulle ta 7 rör blod.
Då jag svimmade första gången så sa mamma att jag krampade men det var inte alls mkt.

När jag sitter på vårdcentralen och ska ta dessa sju rör, sista röret blir lite problem med eftersom det inte gick så bra.
När jag ska säga mitt personnummer hör jag mej själv höra det hela tiden men han som tog blodet hörde bara mummel. Så jag svimmade och jag krampade.
Men efter en stund vaknade jag och visste inte alls vad som hade hänt. Hörde bara en röst som sa "jaha nu börjar hon vakna till liv" och så ser jag mamma och han som tog blodet på mig hålla upp mina fötter. Det första jag höll på att säga var "Vad fn håller du på med" Men gjorde aldrig det. Men jag har inte fått något bekräftat om jag har det eller inte.. Har inte svimmat så ofta nu! Är glad över det

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
mona43
4/24/09, 10:17 AM
#1

Hej Pandiz, känner såväl igen mej i din berättelse. Jag har också svimmat på samma vis emellanåt, det har oftast varit i samband med smärta, en gång svimmade jag när jag hade magsjuka, min sambo berättade att jag krampade lite, men vaknade ganska fort till liv igen.

Läkaren förklarade en gång för mej att det är ganska vanligt att vissa svimmar såhär. Det blir någon sorts överbelastning i nervtrådarna. Man kan också få feberkramper och svimma av.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

SimsBrooke
4/24/09, 11:09 AM
#2

De är inte alls roligt att svimma, man blir så jädra illamående och vill bara ligga och sova. Och så får man igång spy reflexerna så man vill spy men de kommer inget.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[per50]
4/24/09, 11:35 AM
#3

Jag kan också bli illamående ibland efteråt, och enormt trött. I värsta fall slår man illa sej också då man ramlar.

Ja det är väldigt otrevligt med dessa spyreflexer, hela kroppen far illa av det.

mona43
4/24/09, 1:32 PM
#4

Ja det är inte trevligt att få dessa spykänslor man sliter oerhört ont. Jag brukar också bli väldigt trött och yr i huvudet efteråt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mongu
4/24/09, 7:55 PM
#5

 Pandiz, har du fått diagnosen epilepsi? Har du haft mera symtom än de här svimningarna?

Är bara nyfiken. Tillhör också de som har svimmat ett antal gånger i samband med kraftiga menssmärtor. Efteråt så har jag mått illa och kräkts.

Men jag har inte vad jag vet krampat nån gång.

Tror att just detta med svimning ihop med smärta inte är så ovanligt. Sen kan säkert en liten krampreflex komma med. Eller vad tror ni andra?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

SimsBrooke
4/24/09, 11:52 PM
#6

En gång när jag svimmade var jag sjuk och hade feber, så skulle jag hämta Is bitar, tog en tillbringare och gick sedan till vardagsrummet, det värsta var att jag svimmade påväg mot soffan, jag ramlade in i en liten stol(sån som man har i skolan vid datorerna, dock med armstöd) när jag vaknade och rörde på mig så hade jag ont överallt, jag låg dock inte kvar, vilket jag kanske skulle ha gjort. Men det roliga och komiska med hela grejen var att ALLA isbitar låg kvar i tillbringaren :/ Helt sjukt..

Sen har jag svimmat på våran lilla toalett, låg mellan toan och väggen. Och den är inte så stor. det roliga är ju att jag hade mina glasögon på mig, och de gick inte sönder :/ Riktigt märkligt. Har haft rena turen..

#5 nej jag har faktiskt inte fått diagnosen epilepsi, jag vet faktiskt inte vad det kan vara.. Han som tog blod på mig(7rör) han såg att jag krampade. Men de har inte gjorts nån utredning eller så.. Så jag har inte fått någon diagnos.
Vad menar du med mer symtom? Utforma lite?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
mongu
4/25/09, 12:17 AM
#7

Jag tänker på detta med aura innan. Om du har frånvaroattacker. Tuggar och smackar som är vanligt. Det är vanligt att man kissar på sig vid anfall. Fast det är inte alla som gör det. Vet du om det är stora kramper du har?

Sen om man svimmar av smärta så tror jag att man nog kan krampa lite granna.

Samma om man har feber så är särskilt barn lätt att få så kallade feberkramper.

Vet när min son fick sitt första anfall så sa man att ett anfall kan man ha men kommer det flera så ska det utredas.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

SimsBrooke
4/25/09, 12:24 AM
#8

Jag kissade inte på mig. Nej mamma säger att det är bara små kramper. Men varje gång just den första gången då i trappan, så när jag vaknade så fråga jag mamma vad som hade hänt, så jag var ju lite förvirrad. Samma sak hände igen när jag svimmade på toan.. Då fråga jag oxå vad som hade hänt..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mongu
4/25/09, 3:03 PM
#9

Man blir förvirrad vid svimning för man har ju inte kontroll över vad som hänt.

Usch det är så otrevligt att svimma.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

mona43
4/25/09, 3:23 PM
#10

Ja det är väldigt otrevligt att svimma, man kan ju också slå sej gul och blå.

Jag har själv slagit mej rejält i huvudet så jag sett stjärnor och planeter, och varit öm både här och där. Hur har du klarat dej då du ramlat?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

SimsBrooke
4/25/09, 4:12 PM
#11

Jag har klarat mig väldigt bra. Dock då jag berättade om att jag ramlade in i en stol som man sitter på när man sitter vid datorn så hade jag riktigt ont, usch. Jag kunde knappt röra mig, det dummaste var ju att jag låg ju inte kvar utan jag ställde mig upp gick mot soffan men fick springa till toan för att "spy"

Men jag har faktiskt klarat mig väldigt bra, som är ganska så otroligt.
Första gången så tittade mamma på mig för då satt jag i trappan här hemma, och slog i huvudet först i väggen sedan i trappen :/ Sen på toan, och sedan på en stol :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mona43
5/21/09, 1:06 PM
#12

Hur mår du numera, svimmar du fortfarande emellanåt?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

SimsBrooke
5/22/09, 12:26 AM
#13

Nu var det ett tag sedan jag svimmade. Jag minns inte när men var säkert 1 år eller så..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
mona43
5/22/09, 11:51 AM
#14

Låter skönt att det är lugnare.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
9/15/09, 12:14 AM
#15

Hej PandiZ!

Hur mår du idag?

SimsBrooke
9/15/09, 12:45 AM
#16

#15 jorå det är bra, har inte svimmat eller nått liknande på ett bra tag nu, verkar må bättre.
Dock är jag ledsen eftersom min moster dog i Lördags :'(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mona43
9/15/09, 12:52 AM
#17

Låter bra att du mår bättre. Själv svimmade jag i förra veckan av smärtan när min mage krånglade och slog mej gul och blå.

Tänker på dej i din sorg och skickar många styrkekramar till dej och din familj!

Många hälsningar!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: