Annons:
Etikettmediciner-och-första-hjälpen
Läst 9636 ggr
Tatsja
2009-04-22 09:38

Epilepsi-medicin

Medicin som är för epilepsi, kan även hjälpa de som har fibromyalgi.

Vilka? Olika för alla. Den jag får kanske inte hjälper en annan och tvärs om. Jag har Neurontin och den lindrar fibron rätt så bra. En del kan till och med slippa smärtorna helt.

Detta att det kommit på att mediciner har flera användningsområden är ju jättebra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-04-22 09:48
#1

Förut hade jag en hel hög med mediciner för min fibromyalgi, numera är det lugnare med värken, oftast hjälper det med en alvedon. Men tyvärr kan man ju komma in i en riktigt jobbig period då man behöver något för både värken och sömnen. Det blir lätt att man kommer in i en ond cirkel, då magen rasar ihop och man kanske behöver losec eller annat dessutom.

kramizar Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-04-22 10:11
#2

För min epilepsi tar jag tegretol morgon och kväll, och för högt blodtryck tar jag två olika varje morgon och på kvällen tar jag sovmedicin för kunna sova plus medicin för att jag ska slappna av. Alltså tar jag fem medicin sorter

Per

Tatsja
2009-04-23 10:28
#3

Dessa äter jag.

Atarax

Behepan

Durogesic

Folacin

Lanzo

Miramerck

Neurontin

Neurontin

Stilnoct

För Astman

Betapred

Singulair 

Seretide Discus Forte

Ventoline Discus

Paryboy

Ipramol eller Combivent

Vid Behov

Cocillana-Etyfin Oral

Dexofen

Locobase

Propyderm

Tramadol Retard

Zon Gel

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[per50]
2009-04-23 10:36
#4

ojoj! jag trodde att det aldrig skulle ta slut, jag kom fram till 20 stämmer det

mona43
2009-04-23 10:53
#5

Oj det var många!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-04-23 11:03
#6

Runt det. Fast ett är morfinplåster. Har bytt till det och kunde minska tablettintag med cirka 20 om dagen.  Nu är jag nere i runt 25 om dagen, efter ändring av 2 andra mediciner. Var uppe i runt 70 om dagen förrut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
gizz
2009-04-23 23:27
#7

6# oj! 70 stycken! stackare..Förvånad

Fialotta2
2009-04-24 13:59
#8

#6  Hoppsan vad många mediciner du har haft.

Jag orkar inte räkna hur många mediciner jag tar och hur många tabletter det blir, men det är många.

Nu till vad man kan använda epilepsimediciner för andra tillstånd. Jag har ätit Neurontin ca 5 år för nervsmärtor pga whiplashskada och det har fungerat bra.

För 3½ år sedan började jag få epilepsi liknande anfall (frånvarande med lite kramper) och då fick jag Lamictal för det och det har fungerat någorlunda bra. Som bonus blev jag fri nacksmärtorna och huvudvärken jag hade haft sedan -97. Det är rena himmelriket att få vakna upp varje morgon utan dessa hämska smärtor.

Jag har fått reda på att i särskilda fall brukar läkarna använda Lamictal för just nacksmärtor och huvudvärk i bakhuvudet. För mig var det både tur och otur att jag fick anfallen.

Nu mera har jag 1-2 anfall per månad, vilket jag tycker ok eftersom jag har haft episoder då jag har haft 1-3 anfall per dag en längre tid pga överdosering.

mona43
2009-04-24 14:41
#9

Intressant läsning Fialotta2, vilken bra bonus att du slapp nacksmärtorna och huvudvärken på köpet, tur i oturen verkligen.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Fialotta2
2009-04-24 15:45
#10

Ja, ibland behöver man tur. Min neurolog har hjälpt mig med mycket. Tack vare honom har jag fått ett drägligt liv.

[per50]
2009-04-24 15:48
#11

 Det låter helt underbart

Fialotta2
2009-04-24 21:43
#12

Det finns alltid något bra i det som verkar illa.

mona43
2009-04-24 22:03
#13

Man får se det possitiva i livet, och glädjas av både smått och stort, saker och ting blir lättare då.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-04-25 09:58
#14

Fialotta Hur mycket av Neurontinen åt du per dag?

Jag har både 400 mg och 800 mg. Som mest åt jag 5 av 400 och 4 av 800. Det ger en dos per dag  5200 mg per dag. Har nu lyckats gå ner till 3600 mg per dag. Målet är under 2400 men då kommer det onda i nacke och huvud som ett brev på posten

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Fialotta2
2009-04-25 13:01
#15

#14 Jag äter för närvarande 400 mg tre gånger dagligen, alltså 1200 mg. Om jag missar att ta en gång så kommer värken och anfall efter några timmar. Det händer även om jag inte vet att jag har glömt att ta dem.

För mig började jag bli lite bättre då jag fick Baklofen, sedan då jag började äta Neurontin gick rullgardinen upp i "fönstret" och då jag började med Lamictal började jag leva.

Tyvärr tog det flera år innan jag var i mål.

Jag äter också 30 mg Trypitzol till natt så jag kan sova. Sömn är väldigt viktigt när man lider av smärtor. Det funkar för mig men jag vet att det inte fungerar för andra.

Kram

Tatsja
2009-04-25 13:15
#16

Trypizol funkar inte för mig. Det är Stilnoct och Miramerck som gäller. 2 stilnoct och en miramerck. Innan den hade jag även 2 propavan. Men den fick jag krypningar i benen av.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Fialotta2
2009-04-25 13:38
#17

Ja, det är bara att test olika mediciner för att hitta det som fungerar för en själv.

Jag testade Singulair och tyckte den var bra, men tyvärr fick jag fler anfall av den. Det var med sorg i hjärtat jag slutade med den. I år får jag sitta inne och njuta av solen. Då det blir för besväligt äter jag Prednisolon.

Man ska aldrig ge upp.

Cherione
2009-04-25 22:46
#18

Hejsan!

Jag Fick min diagnos sommarn 2003, då jag var 15år, efter att fått sådant kraftigt anfall att hjärtat stannade(tur med mamma som gått hjärt o lung räddning)

Fick diagnosen Natt epilepsi, får anfall i insomningsstadiet.

Först så fick jag Medicinen Lehydran, vilket hjälpte för själva epi, men jag fick sådanna bivärkningar, klåda, utslag och värst av allt min syn började bli fruktansvärt suddig, kunde inte på 2meters avstånd utskilja vad som skrevs på tavlan i skolan. Det var hemskt! hade jätte bra syn innan.. har inte fått heelt perfekt syn igen efter det, fast kan korregeras med lätta glasögon.

Så efter det fick jag Trileptal och Keppa. Dessa mediciner har fungerat superbra och jag har inte haft några anfall alls.

Har sedan mars 2008 vart helt fri från epi mediciner och (peppar peppar ta i trä) inte haft några anfall än.

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

Tatsja
2009-04-26 10:01
#19

#17 Singulair är ju för allergi och prednisol är absolut inget som är bra för kroppen. Bättre då att be om betapred att ha hemma.  För astman och allergi har jag Ventolinde och seretide diskus, singulaio, betapred och combivent i min paryboy.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Fialotta2
2009-04-26 12:00
#20

#19 Du tog upp att mediciner inte passar alla och då såg jag att du hade Singulair och det var en medicin som inte jag kan ha tillsammans med Lamictal. Lamictal är en epilepsimedicin.

Vad det gäller Betapred, så är jag allergisk mot en komponent i den. Det är där för som jag har Prednisolon.

Vad det gäller allergi och astman så har jag Symbicort forte, Symbicort, Zyrlex, Prednisolon, Anapen, Lomudal GI, Lecrolyn för ögonen, Rhinocort och Tavegyl. De fungerar bra med mina epilepsimediciner. Det är bara Singulair som inte går ihop med epilepsimedicnerna. Det kan också vara så att kombinationen av olika mediciner gör att det blir en krock och då är den sista medicinen som triggar igång biverkningar.

Hela tiden är det den enskilda individens kropp som bestämmer vilken medicin som den fungerar ihop med. Det som är bra för en, fungerar inte för en annan.

Annons:
Tatsja
2009-04-27 10:19
#21

#20 Många gånger gäller det att veta vad som krockar med varandra. Tyvärr har många läkare ingen hum om det. Inte ens apoteket vet. Det gäller att hela tiden vara på doktorn och be honom kolla.

Du har väldigt många allergimediciner. Finns det ingen som du kan ta istället för alla dessa. Att jag tog upp Prednisol är för att det är en steroidtablett som inte är så bra för resten av kroppen. Be att få några av dina mediciner inbakade till just en eller två. Där kommer min paryboy in. Men den är ju för andningen.

Vi reagerar sen väldigt olika på mediciner. Det som är bra för dig, kan bli katastrof för mig och tvärt om. Jag har ju också massa skador i kroppen. Tack och lov inte än epilepsi, men annars har jag skador nästan överallt.

Hmm! ObestämdVänster öra verkar vara okey i alla fallFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Fialotta2
2009-04-27 13:20
#22

#21 Eftersom jag är väl insatt och intresserad av att minska mina mediciner så har vi gjort försök att ändra på medicineringen vid flera tillfällen och inte lyckats. Det enda som fungerat var när vi slog ihop Pulmicort occh Oxis Turbuhaler till Symbicort Turbuhaler. Efter en tid togs också Bricanyl Turbuhaler och fick bara använda Symbicort Turbuhaler. Nu har astman blivit sämre så nu mera använder jag Symbicort forte Turbuhaler + Symbicort Turbuhaler som extra vid anfall.

Prednisolon är det preparat som de vise har kommit fram till att jag kan använda. Jag har själv kollat upp och de har rätt. Min lungläkare har räknat ut att jag kan äta 100 st 10 mg tabletter per år utan att det ska skada kroppen min. Naturligtvis har jag koll på hur många jag äter. Lika så håller jag ut så länge som möjligt innan jag tar kortison.

Tavegyl tar jag bara när det behövs och som första val när pollentiden kommer.

Till saken hör att jag är extremt multiallergisk. Det är en följd av att jag är atopiker.

Har jag varit en bil har de kallat mig för måndagsexemplar om du vet vad det innebär.

Det som är viktigt för mig att jag mår bra och har livskvalité medan jag lever. Sedan om jag skulle leva kortare tid än vad jag skulle göra om inte äter någon medicin, så må det vara så då. Jag många fler mediciner än vad jag har tagit upp här, men avstår från att räkna upp dem.

Det enda jag kan säga är tack och lov att det finns mediciner som hjälper mig nu. Även om det är många.

mongu
2009-04-27 22:21
#23

Ja tänk vad vi reagerar olika på mediciner. Det som passar en passar inte nästa.

Det är tur att vi ändå kan få hjälp i den mån vi får. Vad det sen är för medicin det får testas ihop med våra behandlande läkare.

En öppen och rak kommunikation mellan patient och läkare är alltid det viktigaste. Då blir resultatet det bästa.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tatsja
2009-04-28 09:38
#24

Detta med allergi känner jag igen. Är mat- doft - kontakt- ansträngnings- och pollenallergiker, så jag vet. Än så länge har jag inte hittat hundraprocentig medicin som hjälper, tyvärr. Tack och lov för min paryboy, utan den skulle jag inte överleva.

Vi människor, reagerar ju olika på mediciner. Det som är bra för dig, kanske inte passar mig och tvärt om. Jag får till och med sprutor inför den värsta säsongen pollen. Den som är nu och fram till midsommar, fast sen kommer det ju gräspollen också.

Men i kombination med mina andra skador som jag har i kroppen, så är det hela tiden en balansgång.

Prednisol fungerar inte på mig. Det är  visst två mediciner som jag tar för smärtorna som slår ut varandra.

Morfinplåstret är en gudagåva för mig, då det tar bort den mesta smärtan av whiplashskadan. Huvudvärken får jag dock fortsätta leva med. Men det har jag ju sedan den 17 november 1995. Det har ju gått så långt att smärtorna är mitt liv. Har en dröm, som jag vet aldrig kommer inträffa, men drömmer gör jag ändå.
En timmes smärtfrihet. Det vore skönt. Att slippa denna värk i en timme. Inte vakna och ha svårt att komma upp. Slippa känna smärtor när jag försöker kliva upp på golvet eller bara resa mig. Inte behöva vara rädd att ramla, på grund av smärtor.

Men som sagt, det är bara en dröm.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-21 13:09
#25

Man kanske skall prata med läkaren om att prova Neurontin för att se om fibromyalgin blir bättre.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-22 10:19
#26

Gör det. Jag mår bättre av den. Sen ska man sakta öka den. Även om man slutar med den, ska den trappas ner.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-22 11:46
#27

Jag ska ta upp det med läkaren nästa gång.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
2009-06-07 01:29
#28

Puttar upp Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-07-11 18:29
#29

Hej Tatsja!

Äter du fortfarande dessa tabletter eller har du trappat ner.

[per50]
2009-07-11 18:32
#30

Hej gizz & Cherione!

Hur är det med er då, har sommaren varit bra så här långt.

Tatsja
2009-07-12 10:01
#31

Jag äter fortfarande neurontin. 1200 mg gånger 3. Har försökt att trappa ner, men då fick jag för ont. Räcker med att jag har halverat intaget per dag. Läkaren vill jag ska försöka öka med 100 och se om jag får mindre värk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-07-12 13:17
#32

Har inte pratat med läkaren ännu om att prova Neurontin, för min fibromyagi. Får jag ännu värre värk kommer jag att göra det, just nu är det upp och ner, men jag är också känslig för väderomslag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-07-13 10:27
#33

Fråga nästa gång

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-07-13 12:40
#34

Ja, det lutar mot att jag bokar en tid i höst när de ordinarie läkarna är tillbaka från sin semester.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Superstars
2009-07-30 14:45
#35

Jag åt Depracine och Neurotol när jag var yngre. Sedan slutade jag med Neurotol när jag fick sådan hems bieffekt av det. När jag skulle sova och la fast ögona så kändes det som om man sjönk ner under jorde. Usch den känslan glömmer jag alldrig. Fick senare veta att jag inte var den ända som tagig Neurotol som upplevt samma otäcka känsla.

mona43
2009-07-30 15:35
#36

Usch det låter som en kuslig bieffekt. Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Superstars
2009-07-30 16:39
#37

Ja, det var ingen trevlig bieffekt. Det kan jag lova!Glad Så håll er borta från Neurotolen så slipper ni uppleva det. Det finns andra bra epilepsi mediciner.

oliviaoakilles
2009-07-30 16:54
#38

Usch vad jag tycker synd om er som har epilepsi.

Jag hade det själv när jag var liten men det var borta när jag gick i 1:an så jag kommer inte ihåg så jättemycket från min epilepsi. Kommer inte alls ihåg vad jag käkade för mediciner, men jag hade inte en sån kraftig epilepsi eller vad man ska kalla det, jag fick inte så många anfall. Kanske en två stycken, men min kompis har också haft det, vi hade det ungefär samtidigt och hon fick det jätteofta.

Hoppas ni alla som har epilepsi blir av med det, för roligt är det verkligen inte! :/

mona43
2009-07-30 22:01
#39

Många får ha det hela livet, men med bra mediciner kan det bli ganska bra ändå, men tyvärr fortsätter endel ha många anfall ändå, och får ofta byta för att försöka hitta en bättre medicin.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

oliviaoakilles
2009-07-31 02:10
#40

Ja hoppas att ni alla mår bra överlag i alla fall! Det är ni verkligen värda allihopa, jag vet vad ni går igenom.

Superstars
2009-07-31 13:23
#41

Det gör även jag! Se till att alltid ha med ett vakande öga ifall ni far och simma. Epilepsi och hav/sjö är inte värdens bästa kombination.

Annons:
mona43
2009-07-31 13:35
#42

Håller med er, ha alltid någon med er, även helt friska bör nog för säkerhets skull ha någon med sej. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-07 14:24
#43

Min son har epilepsi, han håller man ett vakande öga på även här hemma. Olyckor kan ju hända var som helst.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-08 09:36
#44

Oja, Jag är ett levande exempel på det. Kan ramla på mattkant, skor, leksak, mina egna fötter, balansen och så vidare.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[per50]
2009-08-08 09:54
#45

Det händer även för mig att jag snubblar över mattkant, slår i en tå och så vidare. Och när man har ont i ett finger eller tå eller vad som helst, då tame sjutton slår man förstås i den onda.

Då skriker man högt och säger alla fylla ord som finns.

Tatsja
2009-08-08 10:15
#46

Fast när jag snubblar, ligger jag 99% på golvet. Då kommer Tatsja och ger mig en tennisboll, hon tror jag leker. Svårt att svära då. Blir mest skratt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-08 11:14
#47

Hon tycker att du gott kan leka lite när du ändå är så lämpligt till Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-10 10:51
#48

ja, fast jag inte tycker det, Har ju ont efter fallet. Men det är bara att kasta bollen och försöka komma upp från golvet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-08-10 10:58
#49

Hon försöker på sitt lilla vis att "uppmuntra" matte. Ja djuren är härliga.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-11 10:40
#50

Det är de som gör att man orkar gå. Utan henne blev det inga promenader, inga skratt. LeffeD fick ju se hur hon var. Ibland brukar jag få säga att hon är 10, år inte månader.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-11 15:11
#51

Hon är värdens bästa sällskap, sjukgymnast och psykolog Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-12 09:46
#52

Så sant så. Även trotsig tonåring och tjurig gammal dam. Hon bli i alla fall 77 hundår i december.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-12 10:05
#53

Hihi, hon passar in i alla åldrar på oss mäniskor. Glad Ja utan djuren skulle livet bli bra tomt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-12 10:36
#54

Oja. Men jag saknar min lille Pento. Hela 16 år fick jag ha denna lilla tax. Visst är han söt. Min Avatar är Pento

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-12 10:51
#55

Ja han ser så go ut, man saknar dem verkligen, de blir en så kära de små liven. Kyss

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-08-13 11:11
#56

Vi hör honom här ibland och sen kommer jag på mig själv att böja mig ner för att lyfta upp honom i soffan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-13 11:58
#57

Jag tror att de finns omkring en både djur och människor

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-14 10:30
#58

Oja. Han har kommit i mina drömmar och tröstat mig, när jag är ledsen. Sen ser vi på Tatsja när han är här.  Även sonen har ibland kommit upp från nedre våningen och sagt att han hör Pento här uppe.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-14 10:33
#59

Många skakar på huvudet åt en när man pratar om sådant, men de får väll tycka att vi har "hjärnspöken" i huvudet Glad om de vill

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-14 10:40
#60

När man är flera som hör och ser saker utan att ha pratat med varandra, kan man inte låta bli att tro. Jag har upplevt rätt så många saker. Även sonen.

Vi bodde en gång på ett ställe där det hände massa saker och vi var väldigt olyckliga där. Det visade sig att huset var byggt på galgbacken där de hängde folk. Rakt över galgarna stod huset.

När vi flyttat och sovit första natten på nya stället, så sa sönerna att, nu mamma är det första gången på flera år som vi sovit gott.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-14 10:47
#61

Varför slutar allt en dag och bara är puts väck? det verkar underligt. Kan förstå att det var svårt att sova över galgbacken, brrr vad mycket elände som hänt på en sådan plats

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-14 10:55
#62

Barnen kände av det onda, men sa aldrigt riktig ut det till mig. Men efteråt har allt kommit. Även jag råkade ut för saker och ting

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-08-20 01:06
#63

Det finns mycket som man inte kan förklara logiskt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-20 10:30
#64

Så sant så

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-20 13:24
#65

Jag tror på det jag tror, och får väll klassas som knasig då Flört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-21 10:22
#66

Idag kommer det på tv 4 fakta. Då sitter vi klistrade framför teven. Andar - finns de?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-21 10:42
#67

Missar det oftast, i kväll kommer jag att missa det eftersom vi är i stugan.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-22 08:59
#68

Går i repris idag. Men om du inte har kanalerna i stugan, så är det svårt att se.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-22 11:38
#69

Ja det kommer jag att missa

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-08-23 10:54
#70

'Synd

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-08-23 11:52
#71

JaaRynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-24 10:15
#72

Hoppas det kommer i repris när du har möjlighet att se det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Erika-A
2009-08-25 01:17
#73

Vill bara säga att min son äter Keppra och Absenor. Det fungerar bäst av de mediciner han hittintills har provat.

_Vi är alla andar! En energi dör aldrig utan omförvandlas bara! Tänkte bara säga till Tatsja och Mona att jag delar eran tro!
_
Kram Erika

mona43
2009-08-25 08:52
#74

Tack Erika Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Erika-A
2009-08-25 11:06
#75

Glad

[per50]
2009-12-02 20:04
#76

Hej!

Hur är det med er Fialotta2 och Tatsja och med er alla?

Med vänliga hälsningar

Annons:
Tatsja
2009-12-05 09:41
#77

Jag mår inte bra. De har konstaterat att jag fick en infektion i bröstet i samband med sövningen 30 september. Så andningen är inte bra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: