Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 10206 ggr
mona43
2009-05-02 12:21

Berätta om din hobby

GladFavorithobbyn är nog att påta i trädgården, och planera vilka blommor jag vill ha där. Vintertid sitter man och drägglar över frökataloger och drömmer sej bort.

Att fotografera i naturen, och även familjen är givande, det är ju så enkelt med digitalkameran.

Nu har denna sida blivit en givande hobby, men jag har alltid gillat att pyssla lite med hemsidor, vi har en egen hemsida också. 

Gillar också att baka och laga mat, vilket är jättebra även för ekonomin, givetvis blir det godare och nyttigare också! Glad

Vilken hobby har du?

Skriven av mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-05-02 12:41
#1

Ja, baka och laga mat. Lösa kryss, läsa, filateli och handarbete. Det är mina största intressen. Sen självklart familjen och min hund. Men det är mer än en hobby för mig.

Älskar att ha ett handarbete och se hur det växer fram. Syr oavsett sömsett. Virkar hellre än stickar. Det beror på att händerna gör ont.

Böcker har jag alltid 2 -3 på gång samtidigt. Sen korsord. Det löser både jag och min son.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[per50]
2009-05-02 13:23
#2

Min största hobby är att hålla på med webbdesign, vi har en egen hemsida som jag bygger upp allt eftersom, men nu har även denna sida kommit till.

Jag gillar också att hålla på med kodning av hemsidan, detta tar sin tid, resultatet brukar bli rätt så bra.

I övrigt är det fotografering av människor och natur, min familj är ofta i "skottgluggen" Samt att hjälpa till i trädgården. Och renovera i huset och i sommarstugan, lite eftersom.

 Våran hemsida monaper.se

Fialotta2
2009-05-02 21:48
#3

Jag har många intressen som jag kan pyssla med beroende på hur jag mår. Stickning, virkning, broderi, sy kläder, göra smycken, fotografera, lite trädgårdspyssel (inget tungt), lösa korsord, sudoku, träna, fiska, baka, laga mat och den andliga sidan. Det finns säkert fler sysselsättningar som jag kan säga är en hobby.

För mig är det bra att ha många hobbier att välja på beroende på vad jag orkar. Ibland är det kroppen som är dålig och ibland knoppen. Fungerar ingen av delarna, så är det gott att bara vara också.

mona43
2009-05-02 22:04
#4

Jag håller med dej Fialotta, jag är själv som en periodare, vissa perioder läser jag mycket, andra någon annan sysselsättning.

Men så kommer någon period ibland då man inte riktigt hinner, eller orkar med något särskillt. Dessa perioder kan också vara bra, man kanske kan säga att man laddar batterierna då.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-03 10:29
#5

Min son syr egna Wunderbaun, utan lukt. Varken han eller jag tål dem. Sen några som ser ut som riktiga granar också. Jag har föreslagit att han ska sy upp ett gäng och sälja på Powermeet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-03 17:05
#6

Det är kanske en bra idé. Ja dessa granar kan lukta riktigt starkt, jag brukar inte köpa dem.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Pirjo
2009-05-03 21:42
#7

Ojojoj, här blir det mycket.

Jag läser mycket och all slags litteratur, både faktaböcker (en hel del veterinärmedicin, genetik osv) och skönlitteratur (allätare).

Pussel är den nyaste hobbyn och då gäller 500-1000 bitar och absolut inte såna där gamla "vykortspussel" utan gärna tecknade humorpussel, runda pussel eller andra lite mer komplicerade pussel som ffinns att få tag på idag.

Mina illrar tar mycket tid i anspråk och speciellt under vår/sommar eftersom vi (min sambo o jag) också är uppfödare. Och så är jag också aktiv i en illerförening så där går ett antal timmar i veckan åt till att jobba med det.

mona43
2009-05-03 21:48
#8

Blir riktigt nyfiken på alla nya sorts pussel Obestämd kanske dags att testa någon variant snart.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-04 10:21
#9

Puzzel är rogivande. Ju större desto bättre. Men vi får lov att lägga det på nedre våningen hos sonen. Här upp, skulle Tatsja få allt för roligt, sen smakar det nog gott.

Men både jag och sonen är lika. Vi kan gå förbi, stanna till, ta en bit och bara lägga ner den på rätt ställe. En del blir vansinniga på oss som gör så.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Pirjo
2009-05-04 20:05
#10

Jag har ju också husdjur och just därför har sambon fixat ett speciellt pusselbord åt mig, som jag kan skjuta undan så att illrarna inte kommer åt pusslet när jag inte håller på med det.

För den som är intresserad så kan det vara kul att kika in här http://www.puzzle-portal.com/ så får ni se hur mycket olika slags pussel det finns idag och hur annorlunda dom är mot hur pussel var förr. Om man sen inte vill beställa utomlands ifrån så finns en del av dessa pussel att köpa på t ex Tradera och en del nätbutiker i Sverige.

Sambon påstår att pussel är bra för honom - så länge jag håller på med det så är jag tyst och han kan ta det lugnt *skrattar*

mona43
2009-05-04 20:23
#11

Hihi ja han är finurlig din sambo.Skrattande 

Men vilka fina pussel det fanns på den där sidan, de ser ut som små konstverk!

Smart med ett pusselbord så pusslet får vara ifred för nyfikna små vänner Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-05-23 19:50
#12

När jag var en ung pojk då var frimärken min stora hobby under många år.

Vad var din hobby när du var ung och grön.

Tatsja
2009-05-26 10:35
#13

Sport. Bandy, simning och fotboll. Sen att försöka överleva

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-05-26 10:47
#14

Jag har ingen särskilld sport som favorit, men att fiska med metspöet, eller gå på en promenad i naturen är rogivande och trevligt. Har märkt att bakning också är en trevlig sysselsättning. Fotografering och lite pysslande i trädgården är också trevligt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-06-03 00:09
#15

Ni som är nya på sidan, berätta gärna vad ni har för hobby Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

vildarosen
2009-06-03 02:02
#16

Mina hobbys är:

scrapbooking

fotografering

läsa böcker

odla blommor och grönsaker(hos mina föräldrar då jag bara har en balkong men odlar lite där)

djur och natur

handarbete

trådslöjd

umgås med nära och kära

datan

träna

och mycket mer! Det finns så mycket att göra och lära sig i denna värld

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

mona43
2009-06-03 08:59
#17

Att odla ligger mej varmt om hjärtat, har två trädgårdar att odla i, men i stugan måste det bli mera härdiga sorter som klarar lite torka, eftersom den ligger på en kulle där det kan bli gassande varmt en solig dag.

Fotografering är också en trevlig hobby, ingen går säker när jag är på hugget med kameran, det blir nog messt naturbilder. Data givetvis. Ja det finns mycket att göra och lära sej, man lär så länge man lever heter det.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-08 12:52
#18

Skriv gärna mera och berätta om eran hobby och fritid, vad gör ni för att koppla av? det kan vara både vanliga och mera ovanliga intressen. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-10-17 16:42
#19

Berätta gärna mera om er hobby och er fritid, är nyfiken Flört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-10-18 12:05
#20

Älskar att handarbeta, vilket naturligtvis inte går nu med gips. Kan inte ens hålla på med mina frimärkenRynkar på näsan

så det blir teve och läsa. Tur jag har massa böcker som jag kan plöja igenom

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-10-18 12:19
#21

Skönt att du kan läsa i alla fall. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-10-18 12:21
#22

Ja, med läsglas förstås. Det kunde de inte operera bort. Fast dfet är skönt att slippa glasögon.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-10-18 12:23
#23

Ja det förstår jag, undrar om man kan operera närsynthet? Obestämd jag är närsynt

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-10-18 12:24
#24

Med laser gör de det, fast det går ju inte på mig. Jag har ju konstgjort i ögat efter operation av grå starr.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-10-18 12:27
#25

Ok, det skulle vara skönt att slippa glasögonen Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2013-10-17 08:29
#26

Vad har ni för favorithobby? har du någon hobby du drömmer om att börja med?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: