Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 1199 ggr
mona43
2011-05-07 15:58

Skriv av er 7 maj

En strålande fin och varm dag, ytterdörren har stått öppen större delen av dagen. Själv mår jag inte så bra, min mage strejkar. Men det går säker snart över.

Hjälpte i alla fall min son att plantera om hans kaktussamling, så nu har man en som annan tagg på händerna, de med största taggarna fick jag linda in i en handuk. Men nu skall det väll växa så det knakar hos honom!Glad

Själv behöver jag också plantera om mina blommor, men det får bli en annan dag.

Vad har ni hittat på i dag?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[Traveller]
2011-05-08 15:02
#1

Söndagen har inneburit avlyssning av radioprogrammet "god morgon världen" som sänds varje söndag mellan 09 o 1100,ett program där veckans händelser här hemma och ute i världen kommenteras och analyseras.Mycket hörvärt.

Frysen,ni vet det där bra o ha åbäket som står och brummar i någon hörna av huset och ständigt fylls på och plockas ur medans isvalken och elräkningen växer har jag frostat av idag samt sorterat innehållet.

Köttbitar och matrester som inte passar till något särskilt blir en stor och bra pytt i panna med råstekta tärningspotater till.Gamla bär blir en god saft och slutligen de sista äppelbitarna får bakas till en god paj att avnjuta i lä på terassen när solen går ned och kaffet smakar som bäst.

Jag var på fest igår och träffade politiskt aktiva KDare,naiva och oförstående individer som inte inser att de lagt sig platt för Reinfelts alkoholpolitik.Att folk från pingstkyrkan stödjer upphörandet av alkoholmonopolet med ökad konsumtion och därmed ökat missbruk borde få Lewi Pethrus att tumla i sin grav,dessa sk. troende brukar stödja nykterhet och avhållsamhet.Men inte ens sina värderingar i socialpolitiska frågor står dessa högerkristna för längre,skrämmande.

Trädgården har verkligen vaknat och musöronen på träden är tydligt framme,min persika är i blom liksom mina bigaråer,persikan kräver penselpollinering.Vinrankan under terasstaket skjuter blad och skott medans rotstjälken suger vatten och avaktar.

Hoppas att ni som läser här kan njuta av er helg med sol,värme och frisk vårluft utan besvärande EP-aktivitet eller eftersläpande ångest,med önskan om en fortsatt bra helg.

mona43
2011-05-08 15:44
#2

Vad härligt det låter med persika, vinranka och bigaråerGlad här i norr är de inte så härdiga. Min stora önskan är ett växthus! Hade det förrut, oj vad gott tomaterna och gurkorna smakade!

Ja våran frys behöver städas och frostas ur, har börjat i dag med att städa i den. Det är mycket smått och gott man hittar där.

Säger samma jag med, önskar alla riktigt härliga dagar i solen och naturen, och hoppas att ni får en stunds avkoppling från krämpor och elände.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: