Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 1349 ggr
[iurochskur]
8/11/11, 11:44 AM

skriv av er 11/8

Halloj! Mycket tyst härinne, saknar er på ep iFokus.

Vi har sol men det är småkyligt i luften…kanske hösten är på väg ändå? Hoppas på mera värme innan sommaren tar slut.

Jag mår bra för tillfället och har lite mera energi än jag brukar ha. Så det blir och passa på och städa lite och promenera mera med vovvarna.

Önskar en trevlig dag!

Annons:
[Traveller]
8/11/11, 10:35 PM
#1

Höst i luften,plommonen är ätliga och snart måste dom plockas ned för syltning.Det är ett dåligt äppel år så plommonen blir substitut och hårdvaluta till morgonmuslin nu till vintern.

Jag har trappat ned min medicindos med 25 procent sedan slutet av Juni och peppar-peppar det verkar hålla.Neurologen tyckte jag skulle försöka med 50 procent neddragning direkt men jag vågade inte.Jag får se om jag ska försöka med fortsatt sänkning senare i höst.

Efterspelet till mina EP-anfall har alltid varit så sega och ångestladdade i flera dagar,tidvis rent handikappande och mina känslor för risken att de ska återuppstå är tvingande och gör att jag vill vara försiktig med medicin justeringar.

Turist trycket har ännu inte lättat,fullt på vägarna och i Borgholm.Kö till Bankomaterna och svårt med P-plats utanför Systemet,Mariestadsölen som bolaget tillhandahåller smakar så mycket mer och fylligare än 3,5-an från Hemköp,nej nu får det vara slut med gnäll.God natt.

mona43
8/12/11, 12:11 AM
#2

Ja hösten verkar vara på ingående med stormsteg, flyttade i fjol så jag har inte så mycket bär att plocka, men har planterat lite buskar, det verkar finnas förvildade vinbär i skogen bredvid, funderar på att gå dit och plocka, lite hallon blir det i år.

Håller tummarna för nedtrappningen.

Vi är inne i en oerhört trött och energilös period, hoppas att vi piggar på oss snart igen, jobbigt att vara så trött.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
8/13/11, 12:47 PM
#3

Tråkigt att höra om ert letargi liknande tillstånd,väl tidigt på hösten för att drabbas av höstdepression.Augusti tillhör sommar månaderna.Är du känslig för fullmånen och där tillhörande magnetfälts förändringar?

Augusti månsken är för tillfället max och det finns flera klassiska sägner om dess påverkan på oss människor.Lägg därtill epilepsimediciner och allmänt vardagsgnet så kanske du har en förklaring.

Hoppas ni kommer er,segt att bryta nedgång och trötthet men vad annars?Ha det så bra ni kan.

mona43
8/13/11, 10:38 PM
#4

3# Kan nog vara så att man styrs av månen mera än man tror, här i norr är det betydligt kyligare om nätterna nu, men ingen frost ännu som tur är, jag vill ha en lång och skön höst om jag får bestämma.

Sommaren är så kort häruppe, endel skämtar ochh säger att det knappt är någon mening att ta in snöskoveln eller sparken, de skall ändå fram snart igen. vi har varit lite piggare idag, tror att det är mörkret som styr också, det är ljust hela dygnet om sommaren men nu snabbt mörkare igen.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
8/14/11, 8:59 PM
#5

Snöskovlar och nattfrost,huga vi är i mitten av augusti!!!Månens inverkan på jorden är väl dokumenterad och mest känd är månens påverkan på världshavens tidvatten med "Nip och Spring" som regelbundet återkommer i 28-dagars cykler.

Vill du uppleva långa varma och torra höstar ska du flytta häråt,Öland, sydöstra Småland,Blekinge,östra Skåne har alla nytta av det uppvärmda havet runt våra kuster.Ljusmässigt är det som det är men Östersjöns kvarvarande värme kan göra våra höstar till en angenäm tid och höst stormarna brukar inte bli lika våldsamma som på västkusten.

Fram till slutet av Oktober är det oftast ljummet,inga flugor och luften härligt full av allehanda fågel på väg söderut.Hoppas eran återhämtning håller i sig.

mona43
8/16/11, 1:13 AM
#6

Vi får hålla tummarna för en brittsommar med sol och värme ännu. Men jag minns när min i år 18 årige son föddes den 7 september, då frös morötterna jag satt fast i backen, men det blev också en ovanligt tidi vinter det året. Nu bor jag aningen söderut än på den tiden, man får hålla tummarna, jag försöker tala vädergudarna till rättaGlad Min bror på i Kävlinge i Skåne, när vi skall sätta potatis häruppe, har de nästan redan nypotatis där, nän snön tinat här har de klippt sin gräsmatta flera gånger, men vi bor ju minst 110 mil mellan varandra.

Öland och även Gotland är fina platser, har aldrig varit dit men sett filmer därifrån och hört folk berätta positivt om öarna.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Upp till toppen
Annons: