Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1584 ggr
[Traveller]
2012-06-25 14:40

Regn ljuvliga regn

Äntligen regnar det,veckan före midsommar hade vi fått totalt 12 mm regn sedan April!

Nu till idag är vi uppe i 50 mm,trädgårdens alla blommor o bärbuskar,prydnadsträd o frukträd har fått nytt liv och växtsäsongen kommer att klara sig.Vi går från brunbränt till prunknande grönska på några timmar känns det som,hur som helst jätteskönt.

Vilsamt med oväder då man kan sortera hemmakontoret o läsa gamla artiklar som sparats o blivit liggande,som epileptiker är det skönt att ligga lågt utan press på prestation vid tillfällen som sommar oväder.Cool

Annons:
mona43
2012-06-26 07:47
#1

Hejsan Traveller, vad bra att  ni får det behövliga regnet. Det är perfekt att fixa inomhus när det regnar. Här behövs det en rejäl rotblöta också snart.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
2012-06-27 14:25
#2

58 mm + 12 mm tidigare,eureka,70 mm totalt,träden,bärbuskarna,vinrankorna,skogen med betet för grannens köttkossor o deras kalvar som stryker längs min tomt samtliga sträcker på sig o lovar god avkastning.Borde prova att sätta vin till hösten,någon här som kan göra vin??Svara gärna med tips.

För övrigt så håller sig min EP lugn,250 gram Keppra 2 gånger om dagen,ska avakta till efter sommaren med ytterligare sänkning ned till 375 gram per dag,neurologen tycker att jag ska ta det i min takt o inte pröva förrän jag själv känner för det.Anfallsfrihet är underbart o ju längre det varar desto mindre risk är det för nya.

Hoppas alla är nöjda med sina rotblötor……Glad

mona43
2012-06-27 20:16
#3

Skönt att ni fick en rejäl rotblöta, här har det bara kommit några ynkliga mm,men vi behöver mera. I dag har det blåst en del här hos oss, den riktiga sommarvärmen har inte infunnit sig ännu *suck* men man hoppas den kommer snartSkrattande

Vin är jag dålig på, jag vet att min mamma gjorde ett gott vin av olika bär från trädgården, men jag har inte receptet kvar tyvärr.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: