Annons:
Etikettvad-är-epilepsi
Läst 2452 ggr
nettie_angel
7/24/12, 7:49 AM

undrar....

Är det någon som vet om epilepsi kan växa bort? För det är något jag har funderat på länge.

/ Jeanette

Annons:
mona43
7/25/12, 12:47 AM
#1

Vad jag har läst kan epilepsi växa bort ibland, eller bli mildare med åren för endel. Men det är väldigt individuellt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

nettie_angel
7/25/12, 7:35 AM
#2

För jag har minskat min medicinering och när jag tar blodprov för att kolla karbamazepidmätningen (stavas det så) så ligger jag bra till. Och jag har inga känningar att ett anfall är påväg.

mona43
7/25/12, 10:20 AM
#3

Det låter ju bra om du slipper ta medicin och epilepsin växer bort, men du bör nog ha kontakt med din läkare för att kontrollera att allt är bra, säkert i några år till för säkerhets skull.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

nettie_angel
7/26/12, 7:40 AM
#4

Självklart ska jag ha kontakt med min läkare för oron för ett återfall finns alltid.

mona43
7/26/12, 9:04 AM
#5

Jo det förstår jag, hoppas det går bra för digGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

nettie_angel
7/27/12, 7:38 AM
#6

Tack Mona :)

Annons:
[Traveller]
7/28/12, 2:09 PM
#7

Visst kan Epilepsi gå bort av sig själv,det beror på om anledningen till anfallen är okänd eller ej.För många epileptiker finns det ingen påvisbar anledning något som gör prognosen för anfallsfrihet godare.

Men som Mona säger medicin utsättning måste göras av en neurolog som vet vad han sysslar med o som du litar på.Dessutom måste man som patient vara ärlig  när man talar med neurologen.

Fem år utan medicin o utan anfall sa man förut så anses man inte längre ha Epilepsi,om tidsgränsen är ändrad pga. ny rön vet jag inte.

nettie_angel
7/29/12, 7:36 AM
#8

För jag fick min Epilepsi pga att jag var med om en trafikolycka och då slog jag i huvudet. Men det var över 2 år efter denna trafikolyckan som jag fick min Epilepsi. Alltså olyckan var september 2007 och Epilepsin bröt ut januari 2009.

mona43
7/29/12, 9:00 AM
#9

Det var lång tid efter olyckan, men man vet ju inte. Men bland hittar man ju inga riktiga bevis.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
7/29/12, 11:20 AM
#10

Skallskador efter olyckor och våld är otäckt,vad säger din neurolog om detta samband 16 månader efter din olycka?

Har dom gjort datortomografi på dig och hittat något som kan beläggas vara anledning till din EP?

nettie_angel
7/29/12, 12:51 PM
#11

När jag fick mitt första anfall hamnade jag självklart på sjukhus och då röntgade dom mitt huvud och kom då fram till att det var EP. Och jag fick en medicin utskriven som skulle passa just mig, och sen var det inte något mer tal om detta.

Upp till toppen
Annons: