Epilepsi i vardagen

En undran...

2012-11-19 10:54 #0 av: kaninjossan

En undran...

Har haft ep ett tag nu, och äter medicin, håller på att öka doseringen då anfallen inte försvinner, har dock gjort en gastric bypass under denna tid, och ett tag efter det så har anfallen ökat(nu varje vecka i tre veckor)

kan ökande anfall bero på viktnedgång(har pratat med läkare men han trodde inte det, dock säger ju många läkare olika)

Eller kan det vara för jag misskött mig lite med alhohol/mat?, dock vet jag inte än vad som triggar anfallen...

Mvh Josefin

Anmäl
2012-11-19 22:03 #1 av: mona43

Det är många saker som kan påverka epilepsin, alla mår bäst av regelbundna vanor, speciellt viktigt är det nog om man har epilepsi, det kan vara så att alkoholen tar bort endel av effekten av medicinen, maten kan också ha en viss inverkan, troligast även för snabb viktnedgång, det påverkar ju kroppen mycket, men även sov vanor och stress kan säkert utlösa fler anfall, även andra sjukdomar och problem i familjen och på jobbet.

Roligt att du går ner i vikt av din operation, du rasar säkert massor i början, jag har själv gjort en liknande operation, men det brukar stabiliseras efter en tid med viktnedgången, det har säkert din läkare talat om, hoppas du får må bättre snart i din epilepsi.

Hör gärna av dig, så vi får veta hur du mårGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.