Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 2089 ggr
[Traveller]
2012-12-04 16:00

SNÖ-USCH

Tidig vinter med snö och kallt,halvmilt och kallt igen med ännu mera snö,URK.

Ingen fågelmat hemma,två oklippta äppelträd plus stora vinrankan och den magra vinrankan oklippta.Snödrev med blötsnö och igenyrd vedbod,det kan bli en seg vinter.Elmätarn snurrar värre än en Lisebergs karusell trots både kakelugn och luftvärmepump,katterna gäspar och somnar om och har festblåsan upptränad så de vill knappt gå ut i snön,stackarna gillar inte att bli blöta om fötterna.Skrattande

Att ordna fågelmat var lätt värre är det med lusten att vinterfixa träden och vinet,jag hoppas på 10 plusgrader med "ljummet" regn så fort som möjligt så det går att vara ute igen.

Hoppas ni har det bra som finns på den här sidan och att era vinter besvär är uthärdliga och att de olika Epilepsierna inte förvärras av vinter mörkret,21/12 är det vintersolstånd och sedan vänder detGlad sköt om er.

Annons:
mona43
2012-12-06 18:57
#1

Här har vi haft som mest -18 för några dagar sedan, innan hade vi milt väder och barbacke, men så kom snön och kylan direkt, i dag har det snöat ordentligt och plogbilarna har kört utan några större uppehåll de senaste dygnen. Här i byn där jag bor kommer de och skottar snön på stora vägen allra sisst av alla vägar verkar det som, men tur man har en bil med fyrhjulsdrift, så det går oftast bra ändå.

Sköt om er alla i vinterkylan och ta det lugnt på vägarna, stress och bilkörning hör inte ihop med varandra, bättre då att komma fram senare dit man skall, eller stanna hemma då föret är som sämst.

Ja katterna är livsnjutare verkligen, de ligger nära kaminen och njuter av värmen, våra katter har sin sandlåda dom går till, och blir mest innekatter under vintern, de går kanske i ide som björnen, det vore kanske en bra ide för oss medSkrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: