Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 2416 ggr
[Traveller]
2013-01-05 11:51

VÅR

Fredag 4 januari 2013 kom VÅREN till Öland,solen sken vinden var måttlig och temperaturen plus 4-5 grader.Efter snöstormar och Ölandsfåk i 2 omgångar under december så började det regna lagom till juldagen.

Nu är det barmark och jag klippte mitt sista äppelträd i går,så nu är fruktträd,vinrankor och bärbuskar redo för nästa säsong,skönt.Efter drivbildningen under snöovädren var det inte möjligt att vara i trädgården.Inte ens rådjuren tog sig fram bland drivorna.

Fåglarna vid matautomaten äter upp 20 kg/vecka när snö och kyla gör det svårt för dom att hitta mat.Även rovfåglar som sparvhök har hittat matstället o får sin del av kalaset på småfåglar.

Om vintern kommer tillbaka,vilket är troligt då det är tre vintermånader kvar så är jag i alla fall färdig med trädgården och veden ser ut att räcka också.

Jag hoppas att alla med EP på den här sidan har haft en bra helg utan anfall och lugna ostressade dagar utan problem,god fortsättning på det nya året med förhoppningar att vår sida kan få lite fart igen.Glad

Annons:
[Traveller]
2013-01-10 20:28
#1

Våren försvann,idag har det snöat till o från med kulingvindar så snart börjar det driva och fortsätter det snöa så lär det bli Ölandsfåk till helgen,huga.Sköt om er.

lilian-62
2013-01-14 18:13
#2

Vädret verkar visst vara "upp-och-ner" över hela landet. Obestämd Här i Östersund fick vi äntligen lite snö i december, men det har regnat under hela nyårshelgen så det har nog mest varit "vårväder" här också. Nu börjar kylan ta sitt grepp igen så det blir kanske lagomt skidföre till sportloven.

Hoppas du haft bra helger själv och att du får en bra fortsättning på 2013. Ett "anfallsfritt" år åt alla kan man ju hoppas. Glad

Må så gott!

mona43
2013-01-16 14:44
#3

Här kom det massor med snö i december, man skottade snö så ryggen höll på gå av på mitten, men denna månad har varit ganska kall hitills, men i dag snöar det igen då temperaturen blev mildare.

Det känns ändå bra att vi går mot ljusare tider, och solen lyser intensivt vissa dagar, det är verkligen fint när det gnistrar i snön på träden runtomkring oss, som ett julkortsmotiv. Glad

Annars har julen och nyåret varit bara bra här hos oss.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: