Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2546 ggr
imke
2013-04-12 19:54

Kan någon hjälpa mig?

Förra veckan stod jag och lutade mig lite mot köksbänken. Hade varit uppe en stund (detta var på morgonen) Jag stirrar ut genom fönstret när jag får som ett tomstirr. Som bara blir djupare och djupare. Jag ser som i dimma ungefär och känner hur överkroppen sjunker ihop och jag tror knäna böjs oxå. Jag är medveten im vad som händer men kan inte styra kroppen alls. Minns att jag blundade till slut. Då känner jag hur jag börjar vingla. Vet inte fortfarande hur jag lyckades. Men bryter 5:e mellanbenet på foten (längst ut vid lilltån på sidan av foten) och faller åt sidan och slår mig rätt rejält. Men då vaknar jag till igen oxh är helt klar och med på vad som precis hänt. Ohygglig smärta i foten. Läkarna sa att det var en vridskada. CT visade oförklarliga ändringar i hjärnan. MR visade inget alls. Nu ska jag in på sömn EEG om två veckor. Dett har aldrug hänt mig förut. Kan detta alltså vara ett epileptiskt anfall? Känner mig orolig och nervös och vet inte vad det innebär heller om det var ett sådant anfall… Kan någon hjälpa mig? Kan drt varit ett epileptiskt anfall?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
mona43
2013-04-13 11:16
#1

Det är svårt att veta, fundera lite på hur ditt liv ser ut just nu, är det mycket stress och oro omkring dig, har du sovit dåligt ofta, eller någon annan förändring i livsföringen som kan påverka dig? 

Kroppen kan ju säja ifrån på olika sätt av olika förändringar, det behöver inte alltid vara epilepsi, men det är bra att dom gör en sömn EEG och kollar din ändring i hjärnan. Förstår såväl att du är orolig. 

Kram!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

imke
2013-04-13 12:12
#2

Det har varit ett minst sagt hektiskt år från april förra året. Med min pappa som dog plötsligt, sen svärmor som fick cancer, vårt bröllop två mån senare. En massa familjebråk med stskon gällande hus försäljning osv. Alldeles för mycket på jobbet och nu senast dog min faster en dag innan min pappas årsdag på samma sätt som han :-( Kan man alltså få liknande epileptiska anfall av för mycket stress och press?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

lilian-62
2013-04-13 13:35
#3

Det stämmer, imke. Man kan faktiskt få anfall utan att vara epileptiker. Och eftersom du har det väldigt stökigt runt om dig så kan det mycket väl vara så. 

Jag har en syster som hade det väldigt stressigt på jobbet och var mitt upp i en skilsmässa. Plötsligt fick hon ett anfall. Ramlade ihop vid TV-soffan och krampade. Hon fick åka in på sjukhus, men där hittade inga fysiska avvikelser som skulle tyda på att hon hade epilepsi. Hon har inte haft fler anfall efter det här. Första och enda. Men under mycket fysisk och kanske ännu mer psykisk stress, kan även en för övrigt fullt frisk person få epilepsi-liknande anfall. 

Du verkar ju verkligen ha haft det väldigt jobbigt omkring dig, så det är kanske inte så konstigt om kroppen säger ifrån. Hoppas att det har lugnat ner sig nu och att det även fortsätter så.  

Må så gott! Kram!

[per50]
2013-10-05 15:08
#4

Skriv gärna hur det är idag imke 😃

Upp till toppen
Annons: