Mediciner och första hjälpen

Topimax får mitt hår att ramla av

2013-07-07 20:28 #0 av: Malyna

Jag äter medicinen Topimax mot humörsvängningar. Tar tre tabletter på morgonen & tre på kvällen. Jag blev väldigt bra mot mina besvär & kan säga att jag älskar denna medicinen. Men en sak älskar jag inte; jag tappar otroligt mycket hår!

Äter något Topimax & får samma biverkning som jag? Håravfall... Jag vill inte sluta med denna medicinen då jag mår så bra, men varje gång jag borstar håret, duschar osv så ramlar stora bollar av. Läskigt!

Om någon har tagit Topimax, men slutat; hur snabbt blev ditt hår bättre? Jag behöver verkligen AKUT hjälp. Min läkare går inte att prata med pga flera orsaker.

DENNA MEDICINEN ÄR FÖR EPILEPSI OCKSÅ!

Sajtvärd på Polen

Anmäl
2013-07-08 02:21 #1 av: mona43

Har inga erfarenheter av Topimax, hoppas någon här på sidan vet mera.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl
2013-08-23 01:23 #2 av: Murre67

Hej! Jag har inte själv erfarenhet av Topimax men har en väninna som har den medicinen. Hon har inte drabbats av håravfall, men nästan skrämmande humörsvängningar, dom funkar bra på henne oxå. Hon önskar också byta då detta går ut över hennes familj många ggr men hennes Dr lyssnar inte alls på det örat!


Hoppas att det kan ordna sig för dig.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.