Annons:
Etikettvad-är-epilepsi
Läst 2332 ggr
[postmortum91]
2013-09-20 12:47

Har jag epilepsi?

Igår upplevde jag någonting konstigt, nästan obehagligt faktiskt, men ändå väldigt lugnande. Jag satt i bilen påväg någonstans och hamnade i ett slags tillstånd. Jag var medvetande, jag satt upp, pratade med föraren i bilen, men det kändes ändå som att jag var frånvarande. Ungefär som att jag inte deltog, utan bara tittade. Skitkonstig känsla, svår att förklara. 

Ungefär som att jag bara satt och tittade på tv och att man när som helst kan gå ifrån tvn och göra någonting annat, så kändes det när jag satt där i bilen. Som att jag kunde lämna bilen och allt. Det var lite obehagligt, aldrig känt så förut. Jag åkte i ett område som jag känner till VÄLDIGT VÄL, men ändå kändes det så distansierat, främmande och långt bort, som att jag ändå inte befann mig där jag var.

Anledningen till att jag skriver här, är för att jag tror på själen, och andar. Samtidigt som jag är väldigt logisk av mig, försöker alltid tänka logiskt samtidigt. Men nu tänkte jag, kanske hamnade jag i ett mer andligt tillstånd? Det kändes verkligen som jag såg världen utifrån. Vad tror ni?

Inne på "oförklarliga fenomen" var det en person som skrev att det kan ha varit ett epileptiskt anfall, att man kan ha sådana anfall.
Jag blev ju jätterädd, jag vill inte ha epilepsi, jag har aldrig haft det tidigare. Och jag var fortfarande medvetande. Hjälp!

Annons:
mona43
2013-09-26 10:23
#1

Hej postmortum91, det finns många olika typer epilepsi där man även är vid fullt medvetande men ändå ser och känner saker annorlunda, händer detta bara någon enstaka gång kan det vara något helt annat än epilepsi.

Du kan också ha hamnat i en meditation där alla känslor förstärks,jag är öppen för det andliga och tror att man öppnar upp sig "kopplar upp sig mera" och blir mera mottaglig för det andliga med tiden, detta kan också vara en förklaring, avvakta och se vad som händer, hör gärna av dig igen.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[postmortum91]
2013-09-26 12:57
#2

#1 Ja det låter ju verkligen trevligare med att mitt sinne öppnades upp etc. Jag hör av mig om det blir något mer :)
Tack för svaret!

mona43
2013-10-05 14:03
#3

Hur går det för dig?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[postmortum91]
2013-10-05 20:51
#4

#3 Jag lever än så länge :P
Har inte haft något mer "anfall" eller vad vi ska kalla det. Jag hoppas och tror att jag istället hamnade i något andligt istället för epilepsi. Typ att min själ förflyttades halvt som halvt utanför min kropp. Om det är så att vara död, ungefär så som jag kände. Att känslorna blir avdomnade men finns kvar. Att man existerar men tycks inte passa in, ja då behöver jag inte vara så fruktansvärt rädd för döden längre :P

mona43
2013-10-06 10:58
#5

Det låter jättebra🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: