Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 1700 ggr
[gosedjur3]
2013-10-18 19:59

Frågor om lite olika saker :)

Hej hallå!

Hej är ny här och har lite frågor om min grymt tråkiga diagnos :( Ja fick epilepsi när ja gick i femman och går nu sista året på gymnasiet. Under den här tiden har jag byt medicin säkert tjugo gånger och läkarna har blandat de mest konstiga kombinationer. Jag har även åkt in på fler undersökningar än jag kan räkna till och gjorde en operation för typ två år som var misslyckad. Idag har jag tre olika mediciner och trappar ut en av dem för tillfället. Ergenyl, Lamotrigin och Zonegran. Zonegran ska trappas ut.

Nu har jag lite frågor kring detta, Är det någon annan som har den här kombinationen och fått några biverkningar? Har någon känt typ att händer skakar eller att de har tics? Har huvudvärk för ofta? Mår sjukt dåligt och nästan inte kan äta? Andra biverkningar? Typ kliar jättemycket överallt? En annan sak också har man rätt att begära fler undersökningar på sjukhuset om man tror det kan gå bättre och läkaren pratat om tesla7 också? Eller kommer man inte få det bara för att de är dyrt och dom tycker de har gjort tillräckligt och sen för att man ska flyttas till vuxen avdelningen?

En annan fråga vet någon om man kan göra en tatuering om man fortfarande äter tabletter och har en vns? Eller hur nära man kan göra den?(vns) Och om man kan undersökas i MRI kamera? Andledning för att jag frågar de sista är för läkarna svarar inte.

Annons:
mona43
2013-10-19 00:16
#1

Hej! Hoppas någon annan här på sidan har erfarenhet av dina mediciner och av vns och tatuering? 

Det är nonchalant av läkarna att de inte svarar på dina frågor.

Berätta gärna hur det går för dig framöver.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[gosedjur3]
2013-10-21 12:34
#2

Ja man börjar bli ganska trött på läkare vid de här laget :( Dom säger en sak men menar en annan och så har de bara svar på hälften av det man frågar dom om :(

mona43
2013-10-21 21:45
#3

Ja det är jobbigt att tjata på dem, men man får vara envis tills man får svar, om inte läkaren vet borde denne kunna kolla med en kollega tycker man, inga frågor är konstiga tycker jag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: