Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 2669 ggr
[Traveller]
11/3/13, 1:31 PM

Höst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hösten längs Neptuniåkrar norr om Byxelkrok med Blå Jungfrun vid horisonten,snart blir det ännu mörkare och kallare med snö och kyla.Bara att hålla ut.

Annons:
[Traveller]
11/3/13, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Förra vintern på nordöstra Öland utsikt norrut med långkalsonger,parkas och yllemössa runt sig,huga snart börjar kylan krypa in igen.Hoppas alla här på sidan har tillgång till värmekällor i sin närhet.🙂

mona43
11/3/13, 2:15 PM
#2

Vilka fina bilder, här har det varit ganska milt ett tag, ett par minusgrader en del morgnar, annars snöfritt fortfarande, vi fick lite snö för ett par veckor sedan med det försvann. Men man får klä sej varmt när man ska gå ut så går det bra.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
1/11/14, 2:09 PM
#3

Här har vi fortfarande metrologisk höst.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[per50]
1/19/14, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har det äntligen blivit snö, hur är det hos er?

Farwuq
1/19/14, 7:20 PM
#5

Det finns fläckar av snö och frost. Det blåser något grymt.

🤢🥶

Rysliga vinter, vad du är räli.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[per50]
1/19/14, 7:24 PM
#6

Jo hörde det ni kunde få ett 7 satans blås väder. Det kanske vore bra med en flytt…

Annons:
Farwuq
1/19/14, 9:42 PM
#7

Flytta norröver?

Nä du, inte överger man Skåne.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Traveller]
1/20/14, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vintrarna här på Öland är förfärliga,den ostliga vinden med Sibirien i nacken och Östersjön som förstärkare förtar livsglädjen och initiativet.Inte ens katterna går ut,trots hundratals småfåglar vid matautomaten.Skönt med kakelugn.

Skulle mer än gärna bosätta mig 4 månader om året söderut,skickar med en bild på ett av mina "vattenhål" vid en trivsam strand och ett bra boende till överkomligt pris på en Ö i södra Thailand.

[per50]
1/23/14, 9:55 AM
#9

Ser verkligen trevligt ut 😃

[Traveller]
1/23/14, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vänder man på sig och tar kort ut åt havet ser det ut så här och med 32 plus i vattnet så badar även en badkruka som jag.

Trevligt och trivsamt,varmt och skönt med god mat och immig öl blandad publik och trivsam personal gör stället och ön till ett "Shang ri La" för frusna nordbor,idag har jag minus 4 och ostlig vind.USCH!!!!!!!!!!

Inte ens vedhämtningen posten och fågelmaten känns inbjudande mer en plikt.😉

Upp till toppen
Annons: