Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 1367 ggr
Kajsami
5/29/14, 9:09 PM

Sluta tvärt med medicinskiten

Nu har jag fått nog av detta jäkla rävgift jag äter morgon och kväll. Tegretol Retard. Den ger verkligen skäl för sitt namn. Jag har definitivt blivit "retarded".

Jag har alltid varit anti mot mediciner och har slutat tvärt med alla mediciner jag haft förut (antidepp och centralstimulerande). Och jag känner mig så jäkla låst av att behöva ta en medicin morgon och kväll. Det känns som en tvångströja. Nu har jag fått nog!  Jag orkar inte mer, särskilt som jag har blivit så jäkla retarded också. Seg i skallen, orkar inte tänka, allmänt trög, IQ fiskmås typ… Problem med minnet, tappar ord. 

Vet inte om jag fått en hjärnskada av mitt livs enda grand mal jag hade i början av april eller om det är medicinen. Men jag hör ju om andra som också blir tröga av medicinen, så nu får det vara bra helt enkelt. 

Adjöss med skiten! 

Några fler här som gjort samma sak och bara slutat med sitt jäkla rävgift? Biverkningarna är ju värre än själva anfallen. De små anfallen jag har är ju väldigt harmlösa, det är väl de stora som är lite läskigare, men jag har ju bara haft ett enda sådant i mitt liv, i början av april, och som varade i typ 5 min. 

Jag skippar medicinskiten från ikväll. Så nu får man väl se vad som händer. Har alltid gått bra att sluta tvärt med mediciner förut, det har alltid känts som en befrielse. De små anfallen gör mig ingenting, gör mig ingenting om jag svimmar till eller så heller. Det är grand mal jag är lite orolig för så klart, men förhoppningsvis var det jag hade i april en engångsgrej bara.

Annons:
mona43
5/30/14, 12:44 PM
#1

Min make tänkte så när han fick sitt första grand mal, han löste aldrig ut sin medicin, sedan fick han ett stort grand mal när han dejtade mig, han åkte i ilfart in till sjukhuset, efter detta har han skött sin medicinering, visst är minnet som det är, men han vill inte riskera att få flera stora anfall.

Att skippa medicinen kan trigga igång ett stort anfall.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: