Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2512 ggr
lillan-65
2014-07-05 09:57

ser nåt

Jag undrar om det fins nån mer som "kan se nåt" under ett anfal (o att det är sjelva anfallet) typ nån bild på nåt overklit som kansje rör sej eller så??? Och om nån kansje vil skriva VAD ni ser. Tacksam för svar.

Annons:
Lucy_lisa
2014-07-05 12:49
#1

Jag får bara anfall på nätterna och då kan jag vakna och se en massa människor i mitt sovrum, de rör inte på sig utan brukar sitta helt stilla. Fruktansvärt obehagligt… Fast min medicin har hjälpt bra mot dessa så det har inte hänt på länge.

lillan-65
2014-07-05 15:38
#2

Okej o tack. Jag kan se "ett djurliknande" som komer mot mej o ja UPLEVER det som ja får ducka typ o det är med veldit obehaglit o dom komer bara på natten/tidig moron typ. Jag vaknar till bara snappt inan det börjar (hiner inte vecka nån eller så) Hiner du det???. Mina medeciner hjelper med mot det men ja har fått dom senkta + en borttagen  o de har komit tillbacka (inte så ofta men endå). Har du jort eeg??? Hade du såna anfal då?? Skrev du det i såna fall på den lappen?? Syntes du på eeg på sånt anfall om du fick det då??? (svara bara om du vil eftersom ja vet det är pinsamt)

Lucy_lisa
2014-07-05 16:23
#3

Det varar rätt så länge så jag hade nog hunnit väcka någon men jag är allt för "borta" i huvudet så jag gör inte så mycket mer än att jag sitter och tittar på dom tills de försvinner eller vandrar runt utan att göra något. Någon gång har jag haft något liknande som du beskriver, det var någon som rörde sig i närheten av mig och då fick jag också ducka, då hann jag bara precis vakna och så var det över. Jag har bara gjort ett vanligt sömn-EEG och då fick jag ett anfall som syntes och så såg de något annat i den delen av hjärnan under sömnen som gjorde att de sa att det var epilepsi. Vad konstigt att du fått minska medicinen om den hjälper dig! Min läkare sa innan jag gjorde EEG att det var vanligt att man inte kunde se något även om det var epileptiskt, speciellt när man har anfall som inte är så typiska

lillan-65
2014-07-05 16:42
#4

Hej o tack, ja är med "lite borta" då o kan inte seja HUR lenge dom håler på men kan inte ropa på nå för ja är LÅNGT BORT i medvetandet men vet vad som hender. NEJ, det är inte konstit att ja fåt minska medecinen,, min doktor hopas kuna se mer på eeg så hon kan hjelpa mej o är snell o sjukskriver mej så ja ska klara senka medicin.  Hon vet den hjelper på mej. Men det är med viktit man samarbetar med sin doktor så det kan bli så bra som möjlit. Ja vet inte om mina anfal är typiska eller inte. MEN skrev du MENISKOR på den eeg lappen man fyler i på allt man kener???

Lucy_lisa
2014-07-05 16:57
#5

Jaha okej men då förstår jag varför du sänkt medicinen. Nej det var dumt att kalla de typiska men i början trodde min läkare att de började djupt inne i hjärnan och då kan man inte alltid se de på EEG eftersom de mäter för långt ifrån. Jag fick inte någon lapp att fylla i, jag gjorde ett EEG på sjukhuset där jag fick somna och sedan väckte de mig och så blinkade de med ljus och allt sånt. Sedan frågade min läkare efteråt om jag känt något konstigt.

lillan-65
2014-07-06 11:00
#6

Tack för svar. Ja har inte jort sånt eeg. Jag jör 24 timars hema (där ja bor). Men ja försöker titta myket på tv då o va uppe lite lengre en ja brukar (eftersom ja har problem med det o serskilt starka färjer på tv med eller snabba vekslande bilder. Skönt o slipa  skriva edt på en lapp (pinsamt ju).

Annons:
CarolinaF
2015-05-10 23:28
#7

Jag får aura (eller hur det nu stavas). Då ser jag saker som är svartgråa och flyger framför ögonen. Det brukar vara en varning inför ett anfall, i några fall har det varit "falskt alarm"


mariannetolv
2015-07-28 10:16
#8

Har dom här synerna av det ni ser gjort att ni blivit mörkrädda? (Undrar för att min vän är rätt mörkrädd och då undrar jag om han ser/sett saker) Har inte vågat fråga honom än.

Upp till toppen
Annons: