Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3586 ggr
Pea75
2/24/15, 5:25 PM

Känner mig glömsk och lite förvirrad :(

Jag har tidigare haft ep som barn och opererades för det -99, när jag var 24 år. Det lyckades och jag var anfallsfri i 14. Jag fick,  alltså tillbaka min ep -13 och behandlas nu med Lamotrigin. Jag har på senare tid börjat känna mig förvirrad och lite glömsk. Jag glömmer ibland av tex olika tider, saker som jag skall göra längre fram, m.m. jag undrar nu om någon annan känner igen sig i det här? Kan det bero på medicinen?

Med vänlig hälsning Petra

Annons:
lillan-65
2/25/15, 10:26 AM
#1

Dom flesta skule nog svara att det beror på medecinen. Men ja upplever att när ja fåt många "små anfall " blir mitt minne semre.

[Horse24]
5/3/15, 1:34 PM
#2

Var några månader sedan som den här tråden lades upp på iFokus, men skriver ändå!🙂

Min pappa brukar bli väldigt glömsk och förvirrad när han får ett anfall. Idag t ex, sa han "ska du äta?" fast jag precis hade ätit. Han satt då bredvid mig och såg att jag åt. Men du verkar uppleva en annan typ av förvirring. Eller glömmer du plötsligt helt vad du hållit på med? Lite som att undra vart man är? Har inte riktigt koll på Lamotrigin, försökte söka på biverkningar av medicinen, men stod inget om att man glömmer/blir förvirrad.

Har det blivit bättre?🙂

Dalkulla93
8/5/15, 12:29 AM
#3

Hejsan. Jag har haft den medicinen, men jag fick såna biverkningar av den. Tex "aggressiva" huvudvärkar, glömde massa saker. Så min läkare tog bort den medicinen och gav mej en annan istället.

[Horse24]
8/5/15, 10:30 AM
#4

Ok, vad bra att du fick en annan medicin. Är det bättre nu? :).

Pea75
2/15/16, 9:19 AM
#5

Du skrev att du fick en annan medicin. Vilken fick du då? Har det blivit något bättre?

Upp till toppen
Annons: