Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 3967 ggr
lillan-65
2015-04-29 09:46

hjälp mej

hej ja vet att dena sidan är nestan död mne ja hopas att nån iblad är inne o läser o kan j mej råd för just nu kens det som ja bara vil lemna allt o gåvidare. Jag gråter jemt o kener mej totalt vilsen inuti mej. Det kens svårt o förklara allt o samtidit vet ja att ja måste det om ja ska kuna få nåt råd. Ja tenker nu skriva det i sifror för det blir enklast då.

1 ja har haft dena jumla sjukdom sen ja var liten

2för nåra å sen fick ja koma till ett störe sjukhus för o se om den jick o bota typ. men ja var nestan alltid osynlig på eeg (syndes nån gågn bara) och min läkare som hade remiterat mej (kalar ja doktor M) hade sackt till den nya doktorn (kalar ja doktor H) att mina medeciner inte hjelpte mot mina anfal.

3deta va inte sant. det som är sant är att ja får alergiska reakjoner o derför fåt byta medecin ofta. O dom komer när ja ökar så på låg dos tål ja dom. KanSJE är det derför ja mår best av flera medeciner fast på lägre dos (ingen doktor som sakt utan som ja tenker sjelv).

4men eftersom det finns lagar som bestemer så fick ja inte va kvar hos doktor H. Utan är nu ijen hos doktor M) som fotfarande betemer att inte meeciner hjelper på mej fast dom jör det.

5av en slump hamnade ja på en vårdcenrtal för ja har med sen nårra år backåt fåt mer problem med balans kostig verk stiker o svulna i handen vid vila o fignrarana blir tjocka. Ja hanade hso en neologdoktor (som slutatat där nu) o ja fick en tabett för deta  o det va en som va mot epelepsi med fast den var inte bra efekt mot just de sa han men skule hjelpa mot det andra.

6den hjelpte mot det (inte helt men blev bettre (jorde fotfarande ont på ett konsttit sett om nån klapar mej på den sidan o vid duch men vilaverken försvan bra o svulnad.

6 MEN den hjelpte even mot mina små anfal fast den skule va dålig mot det. Ja började kena mej glad o fick mer ork (I hjenan mot allt). Det jick ett tag o ja ökaed dosen o måde så bra så ja var som botad. Men sen fick ja en alergsk reaktjon i munen (föst som vulen tunga  o sen som sticknign som nålar men det hjelte emd beapred så ja fotsate med medecinena o hopades att det va nåt anat (eftersmo ja i övrit måde så bra av dom o sa ignet om det till nån doktor. sen fick ja det ijen o efter det med infektjon i hals öron o munen. O nu hra ja inte dom tableterna mer.

7Just nu önska ja att ja allldrig fåt prova dom för då hade ja intefåt veta hur det kens o må så bra (va lengesen ja jorde) men nu är allt tlllbacka ijen o ja har ignen doktor ens ja kan iskutera med HUR man ska lösa det. Doktor M vil inte ja sak må bra. Ja sa till hene när ja hade den nya medecinen + den gamla när vi skule ha möte emd öfrsäkrgnskaasan att ja mår jetebra nu o då sejer hon "jaha då kansje vi skule senka lite då". ja blev iskal inuti mej för det spela ignen roll va ja sejer till hene Hon bry sej inte om vad ja sejer o blir inte ens glad om ja mår bra. Så hene blir onödit o prata med. Doktor H är bra o skule nog lysnat på ejm men hene har ja inte kvar. Min kuataor är lågtidssjuk så hene ha ja inte heler.

8den enda lösnignen ja sjl kan hita är att skriva till doktor H o hopas på hlelp om vad ja ijentligen inte tål så ja fa tåla medefcinerna. Men ja är oseker på om hno ens 1skule se mit mejl hon jobar på stort sukhus o ha måga paientre så kansje skiule ja skriva  i ondan 2ja tror att ja inte få ha hene för lagen för ja tilhör inte ehnes sjukhus 3 det ja me skule kenas pinsamt är att om hon skule se mejlet kansje hon bara tro att ja skrive föro få hnene ijen (hon vet att ja trivdes med hnenne. Ja fatar att det inte är nå bra lösnign enm ja bara gråter o hitar ignen annanan.

10så snellla om nån har tips hru ni skule jort????? O hos tandläkarn i går sa ahn att ja får nite ha medecin som jer infektjner som biverkan eftersom ja har många döda tender (från ja avr liten o anfal)  så nu vet ja att ja alldrig mer kan ha den medecinenen. O nån ny medecin skule doktor M allldrig hjelpa mej med.

11 o som inte allt vore nog rdean fick ja en rfånvaroatack i går när ja skule betala hos tandläkarn i recepjoen. ja vana till så henger hon ut från luckan o bara vråla åt mej HALÅ O VIFTA MED AHNDEN det kendes jetepisamt.

Annons:
lillan-65
2015-04-29 09:56
#1

O ja glömde seja att inatt hade ja mardröm om att doktor M kom ehm till mej o skelde om att ja hade vat hos tandlökarn o klagat. När ja vakande kende ja mej livredd för tanläkarn vet att ja har doktor M o nu är ja redd att han kansje ringer hene på rikitit för han sa sist att han skule vilja ah ett samarbete med hene men ja sa NEJ på det. Men skule doktor M rigna tenker ja låsas va en telefonsvararare o seja att ignen är hema va god försök senare o sen legga på luren. Så på det har ja ednå hitatat en lösnign.

lillan-65
2015-04-29 10:42
#2

hej det är jag ijen. Jag har en fråga till som ja kule vilja undra om nån kener iensej i med epelepi. Om ja får höra flera sifror samtidit kan ja inte få i hop det HUR det blir. Men om det blir en sifra i taget är det igna problem. Deta är ju ine jetealvarlit utan mer bara besvärlit om man är ute o handla mest. Tacksam för svar på allt.

Lucy_lisa
2015-05-01 20:39
#3

Mitt allra bästa tips är att du byter läkare, det har man rätt till som patient. Det är bara att ringa till mottagningen och be om en ny. För det andra så kan inte tandläkaren säga till dig vilken medicin du ska ha. Han kan säga vad han tycker men inte mer än det. Om medicinerna påverkar tänderna så finns det munskölj man kan prova. För det tredje, är du säker på att du var allergisk mot den medicinen? Tandläkaren kommer inte att ringa din neurolog. För det första så är det ett sekretessbrott. För det andra så har dom hur många patienter som helst på en dag och ger sig helst inte mer jobb om inte patienten kräver det. Så det behöver du verkligen inte oroa dig för. Tycker inte att du ska låtsas vara en telefonsvarare om hon ringer, tvärtom så sätt dig ner och skriv ner allt du känner och så säger du det om hon ringer. Vet hur det känns när man har haft en riktigt bra period och sen dimper ner igen. Det suger verkligen, hade det ganska nyligen och hamnade i ett rätt svart hål efteråt. Men jag lyckades ta mig upp igen och nu mår jag bra och tycker om livet även fast det inte är lika bra som då. Jag förstår att du tycker att det är jättejobbigt med allt detta. Men jag tror på att det kommer bli bättre. Men byt läkare (inom det sjukhus du går på) och var tydlig med dina erfarenheter och förväntningar. Skriv gärna ner allt innan och ta med.

lillan-65
2015-05-02 14:00
#4

Hej o tack för svar. Ja har tyver litet sjukhus o OM ja fatat rett från min kurator (eftersom ja pratat med hene om det förut) fins det bara doktor M som hör till  epelepsin. I såna falmåste  ja byta till en anaan stad (som ja kan för ja jilras där med). Och det har ja mde funderat på innanan. Så kanje är det en bra ide. Ja har redan florsjöljmedel till tänderna o haft lenge.  Nej ja kan ju inte berj säkert seja att ja är alergisk men ja fick ju inflamatjon o den tableten har det som biveran + probem med tändera. O det ärmed derför  ja skule vilja diskutera med med nevrolodoktor o som ja inte kener att ja har(dom kan ju mer. Doktor M pratar fort o ja hiner inte fata VAD o HUR som menas. Din nest sista menign (orka inte skriva av) är jetebra med. O jo ja ska redan skriva ner så ja ha det. För det är viktit o förstå anars blir ju allt i onödan o ja vil inte heler ha en doktor som lett bli arj för ja försöke jemt jöra mit besta.  O det är med jobbit om dom prata med mej samtidit som anan pasieent i telefon. Då vet ja ju inte om hejdå är till mej eller den andra. O det kens me knept för ja hör ju allt på den andra (inte namnet då) o sen när ja leger på vet aj knapt VAD som jilrades för mej o inte. ALLT lbir rörit. En gågn trode ja att det va ja som fik köra bil ijen o blev lgad o förvånad. Men  nej det va den nadra hon pratade me tyver. Men tack för savr o ja sak nu tenka o kan sen skriva HUR det gåt. 🙂

grimling
2015-05-03 13:18
#5

Vad var det för medicin som du reagerade så på? Kanske var det något färgämne som du reagerade på?

lillan-65
2015-05-06 15:26
#6

Hej medecinen heter gabentatin teva. Har du haft den eller vet du nån som ahft??? Fick du nåra biverkningar av den???  Ja kener mej osäker av attan OM det kan va ferjemne eller inte. Ja TROR INTE ja är det mot alla ferjemne men blå o röd tror ja ialna fal.  Visa dar vet ja inte om verken eller kenignaran är verst o stå ut med. O ja försöke´tenka posetivt att ja kunde haft otur o  ha dena verken på båda sidorna men den är bara på venster isda. Ja verkade tåla den fösrt men då va tableterna grå. Det va efter ja ökade o byte till röd som ja började få infekjoner i öronen o sportköten o derför med fick ont i munen. o ja måde bra redan inan ja komit upp i den dosen ja skule ha så i moron ska ja rigna skjöterskan o kola om doktor m kansje vil låta mej prova mindre dso. Jo det måste bli doktor m för vårdcentralen har ignen nevrolog.  Så vil  inte m är det kjört för mej nu. Så alla som läser deta kasnje vil håla tumarna för mej då. Ja har haft lite för myket otur nu ett tag. Ja har even keppra o på den dos ja har tål ja edn men innan när ja ökat den tål ja inte den heler. O så har det varit med dom flesta medeciner ja hatf så derför tenker ja nu det kan va så med dena med. Att ja tål om ja ahr mindre dos.

Annons:
grimling
2015-05-07 21:25
#7

Jag har inte ätit Gabapentin men andra mediciner och jag är allergisk mot det blåa och röda färgämnet i medicinerna. Men det är lätt åtgärdat för då har jag fått en annan styrka + att jag får ta lite fler tabletter men på så vis så slipper jag dessa färgämnen.

Lycka till.

lillan-65
2015-05-12 13:04
#8

Tack men det jick dålit tyver.

Upp till toppen
Annons: