Annons:
Etikettmediciner-och-första-hjälpen
Läst 5444 ggr
Pea75
2/15/16, 9:34 AM

Medicin och alkohol

Hej Jag har fått tillbaks min epilepsi för 2,5 år sedan och äter nu både Lamotrigin och Trimonil. Jag har börjat trappa ner på Lamotrigin och ska istället äta mer Levetiracetam. Nu är det så att jag tycker de är mycket gott med rödvin. Hur är det med alkohol och dessa mediciner och alkohol? Är någon medicin farligare att ta efter att man druckit? Hur gör ni? Jag vet att man inte borde dricka alls, men det är något jag har svårt att avstå😕

Annons:
vallhund
3/11/16, 12:31 AM
#1

fass.se

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Liinddaaa
3/11/16, 9:47 AM
#2

Jag äter samma medicin och har alltid druckit alkohol så det är ingen fara

Kajsami
4/9/16, 4:56 PM
#3

Vem är det som säger att man inte borde dricka alls? Visst kan man dricka fastän man har epilepsi och går på medicin. Det är alkohol i stora mängder som inte är bra vid epilepsi. Bakfyllan av att ha druckit väldigt mycket gör att hjärnan blir känsligare och då ger ökad risk för anfall. Men inte blir man bakfull dagen efter av att ha druckit lite vin en kväll.

Zadeira
4/11/16, 2:19 PM
#4

Nästan alla läkare i samband med nästan alla mediciner säger att man inte bör dricka alkohol. Men ofta är det för att undvika att man tror man kan supa sig full utan att det påverkar med medicinen. Ett glas vin på fredag kvällen brukar vara okej. Det är fylla och stora mängder alkohol som brukar vara fara.

Just de medicinerna vet jag inte hur de reagerar på alkohol. Mina (ej ep) påverkar dels genom att jag blir känsligare för alkohol, dvs ett glas vin kan påverka mig som om jag hade druckit tre så jag får helt enkelt bara dricka ett glas.

Upp till toppen
Annons: