Annons:
Etikettmätning-av-epilepsiaktivitet
Läst 2194 ggr
Ingrid53
10/2/16, 3:35 PM

Epilepsi

Jag var diagnostiserad med grand mal epilepsi från ca.16-35 årsåldern,är 53 år nu.

Sedan syntes inte någon ep-aktivitet på eeg,och jag blev av med medicinen jag tog,Tegretol.Har doch sk.petit mal men min läkare vägrar skriva ut medicin eftersom han påstår att det finns inga "små anfall",vad gör jag,känner ju när jag får mina frånvaroanfall,känner mej alltid trött,yr och glömsk.Har troligen nattkramper ibland.Varför syns inte petit mal på eeg??fastnar det inte alltid där?

Annons:
BaraIda
1/31/17, 11:12 AM
#1

Låter jätte konstigt, jag HDR alltid haft Grand mal anfall men har under de senaste 3åren även fått petit mal och märker av dom hela tiden,, i 15 år har jag haft diagnos och aldrig tidigare har man sett ngt på EEG osv, nu för 1år sedan hittar man epileptisk aktivitet på provocerat sömn EEG! Så det går nog att se! Stå på dig, vet hur jobbiga anfallen är!

lillan-65
2/28/17, 11:21 AM
#2

Hopas du får dina medeciner. Ja ska håla tumarna för det. Ja är med osynlig. Men har medeciner som hjelper mej o kener mej otrolit taksam. En del har för myket tur o en del tvertom o nej det är inte kul kensla att en amschin ska bestema allt.

Upp till toppen
Annons: