Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3432 ggr
[iurochskur]
2011-02-20 11:04

Dåliga vs bra dagar

Jag har trots medicin några dåliga dagar lite då och då. Vissa s.k skov håller i sig längre än andra. Domningarna har dock blivit flera igen. Den 15 Mars ska jag på ett besök hos neurologen och då ska jag äntligen få en undersökning till och ev. reglering av medicinen.

Hur ser era bra och dåliga dagar ut?

Annons:
mona43
2011-02-20 15:37
#1

Hoppas du får den hjälp du behöver på neurologen.

Mina dagar går också som i skov, vissa bättre andra risiga, eller så är det en hel period av smärta som flyttar sig i kroppen, men ryggen, nacken och axlarna, samt hand oh fingerlederna är messt jämt onda, det ställer till endel problem i vardagen, eftersom det är svårt att räcka händerna över huvudet, och svårt att greppa om saker, jag är väldigt svag i handlederna. Vad som är svårt med fibromyalgi är att det är obalans i smärtimpulserna, när andra känner måttlig smärta, kan jag känna en oerhörd smärta.

Jag har också jobbigt med att mina armar och händer domnar av,även benen och fötterna, sedan är ja oerhört tryckkänslig, det kan göra rejält ont när någon kramar lite hårt eller om någon tar en i handen hårt.

Tyvärr är det vanligt att jag donar för myket med saker och ting de dagarna jag är piggare, sedan får jag flera dagar som är dåliga efter varandra.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2011-02-20 15:38
#2

Mina dagar är som en berg och dalbana, upp och ner alltså. Just nu är jag inne i en dålig period ofta trött och med en ständig ryggvärk. Jag har nu ett tag varit sjukskriven på egen hand, varit på skolan en vecka och sjukskriven nästa.

Jag var hos en läkare början av november föra året, och där blev jag klassad som lat och bara var ute efter sjukskrivning, läkaren sa att jag skulle bita ihop och gå till min nuvarande sysselsättning.

Jag blev verkligen nedstämd och jag mådde dåligt över en vecka . Så jag funderar att bytta vårdcentral.

Upp till toppen
Annons: