Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 3317 ggr
mona43
2010-12-16 07:12

Skriv av er 16 /12

I dag är det -5,1 grader och det snöar. Fint med snö.Glad

Ha en bra dag allihopa.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[iurochskur]
2010-12-16 08:32
#1

Önskar er detsamma!

Här är det kallt men jag vet inte graderna. Maken är snäll nog att skjutsa döttrarna till skolan innan har ska jobba.

[iurochskur]
2010-12-16 18:57
#2

Arg som attan på min dåliga läkare….har nu bytt.

Han sa åldersförslitningar, men det var faktiskt nåt helt annat när jag läste igenom papprena:

Spondylos i bröstrygg och halsrygg, "mild" skolios i bröstrygg, början till diskbråck i halsrygg. Han missade även att tala om detta och denna diagnos i ländryggen: Begynnande fasettledsartros och diskbråck.

Hade även en kotförskjutning i ländrygg som min kiropraktor rättade till.

Inkompetent läkare, javisst.

mona43
2010-12-16 22:12
#3

Knepigt att läkarna ska ha så bråttom med att ställa egna diagnoser efter sitt eget huvud, trots att det finns klara bevis på vad man har för krämporObestämd Många av läkarna är nog så himla stressade så de läser knappt ens i journalen.

Man är så beroende av att få hjälp, många inom vården borde läsa på mera inom psykologi, om de bemöter en patient med respekt och inte är så snabba med att klanka, skulle många må bättre bara av att få ett värdigt bemötande, och sedan också ha chansen att få bättre hjälp. Skrämmande att det skall gå som på ett löpande band, man får bara några minuter hos läkaren sedan är det nästa patients tur, inte mänskligt för fem öre!Rynkar på näsanSkrikandesGråter

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
2010-12-16 22:31
#4

#3 Ja. Man vill ju som patient ha hela diagnosen och inte ett samlat ord som åldersförslitningar. Jag vill ju kunna göra nåt för att förbättra min rygg. Och då är det bra med hela diagnosen. Tur att jag bad om det skrivet på papper och att jag även fick röntgen bilderna.

Upp till toppen
Annons: