Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 4124 ggr
Angelicka
2010-08-12 01:01

Ni med barn som har EP har de utvecklats "normalt"

Jag har en dotter på 5 år som 2007 fick diagnosen EP och får Absenor och är så gott som anfallsfri.

Det jag funderar över är hennes utveckling, ex hennes grovmotorik som hon inte är lika långt fram med som jämnåriga.

Hur är det med era barn, utvecklas de "normalt"?

Jag ska fråga läkarna men det är svårt för på de här tre åren har vi bara varit på barnkliniken 2 gånger sen vi fick diagnosen (inkl. den gången vi  fick diagnosen våren 2007). De hade glömt bort oss sa de sist, det var i Mars 2009  Skrikandes.

Sen undrar jag också om era barn gnisslar tänder på natten?

Det år mycket funderingar nu… Har fått tid i slutet av Augusti nu och jag hoppas att de avsatt låååång tid för jag har en hel del att ta upp! Tungan ute

Annons:
mona43
2010-08-19 02:27
#1

Min 15 årige son med autism och epilespi ligger efter med grovmotoriken, när han har mera känningar av epilepsin, eller är trött blir hans mototrik därefter. Han kan gnissla tänder emellanåt så det låter hiskeligt, och bita illa sej i läpparna och tungan.

Han ligger också efter i tillväxten, men nu i tonåren har han kommit i kapp lite, hans vikt ligger också lägre än de i samma ålder, annars har han endel typiska "tonårsproblem" med svallande känslor osv.

Skriv gärna ner dina frågor på en fusklapp då du skall dit, det är jättebra.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Facklan
2010-08-22 11:08
#2

Min son är snart 8 år han har en lindrig "snäll variant av epilepsi" Han har inga kramper som vi märker men han har en hel del aktivitet på natten o små känningar på dagen har har inga problem med grovmotoriken han har dock dåligt med tålamod med fin motoriken som han själv säger han suger på't o han vägrar vilja lära sig att knyta skosnören o vill inte rita, skriva om det inte är ytterst nödvändigt ..

Som liten blev han mycket tränad på att använda båda händerna eftersom vi utredde hur vidare han hade några motoriska problem rätt men där fans det inget ..

mona43
2010-09-11 13:11
#3

Hur går det i skolan för honom? vet de om att han har epilepsi känningar som påverkar honom en del?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Erika-A
2010-09-11 14:03
#4

Hej Angelica,
Jag känner igen mig i mycket av det du berättar som vi upplever med vår son och hans epilepsi.
Han har svårt med grovmotoriken och går på speciell motorik i skolan. Han är inte lika utvecklad som övriga klasskamrater.
Han gnisslar också tänder nattetid och jag undrar faktiskt vad det beror på.

mona43
2010-11-13 12:05
#5

#4 Jag har haft samma erfarenheter av min son som är 15 år under hans uppväxt. Berätta gärna mera om era barns epilepsi.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: