Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2633 ggr
mona43
2010-05-27 17:59

Livskvalité

Vad är livskvalité just för dej? Det kan vara en långt i förväg planerad resa, eller att få träffa släkt och bekanta, vara med ditt barn, eller barnbarn, eller varför inte en promenad i skogen med en vän eller din hund.

Berätta gärna vad som sätter guldkant på just din vardag och helg, eller din semester.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
2010-06-01 08:41
#1

Berätta gärna om vad som är livskvalité just för dej, något som sätter gulkant på vardagen och helgen.

För mej är det att sitta ute och fika och äta under denna underbara årstid, eller att få en stor bukett med maskrosor av min dotter, de lyser som solar, ogräs kan vara fint det medGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2010-06-03 23:49
#2

Livskvalité är när dottern kommer in med en bukett blommor till mamma, även solrosor är så fina, de lyser som små solar Glad

Livskvalité är mina underbara katter som finns där och muntrar upp mej både i med och motgång.

Att fika eller grilla med familjen ute en solig försommardag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

goldenmatten
2010-06-06 04:49
#3

Att sitta av efter en riktigt lyckad ridlektion, eller över huvud taget pyssla i stallet är livskvalitet för mig.

[Jeremina]
2010-06-07 02:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Livskvalitet är att få kliva upp på morgonen och ta kaffekoppen och sätta mig med min gubbe och bara vara och se på naturen från vår altan!

mona43
2010-06-08 20:18
#5

Vilken underbar bild Jeremina, vad fint ni har detGlad Håller med dej om att det är underbart att sitta ute och bara finnas, mysa och njuta, mitt i allt det fina.

Mitt i all stress och alla måsten glömmer vi det fina omkring oss, det är så skönt att gå ut i skogen och sitta på en sten eller stubbe och bara njuta och bara lyssna på skogens lugnande ljudGlad

Att vara med djuren är underbart Goldenmatten, hästar är så kloka och fina djur. Djuren är så tacksamma och ger så mycket tillbaka.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
2010-06-08 20:27
#6

Livskvalité för mig är att ha en helt smärtfri dag med massor av energi så jag orkar gå ut och ha kul med ungarna flera timmar med lite matsäck och annat gott. Och att se dom skratta av glädje när dom svingar fram och tillbaka på gungorna. Då är jag som lyckligast.

Sen uppskattar jag även när dom hämtas på dagis/skola och har gjort en teckning till mig eller slänger sig i famnen och säger: Jag har saknat dig mamma.

Livskvalité är för mig även att kunna unna mig egentid och rå om mig själv och vara bara kvinna…när det är alldeles stilla runt mig och en kopp kaffe ute på trappen är inte helt fel.

Annons:
mona43
2010-06-08 20:34
#7

#6 Du uppskattar precis samma saker som mej Glad 

Man glömmer lätt bort sej själv när barnen är små, visst är det livskvalité att unna sej själv lite emellanåtGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
2010-06-08 22:09
#8

#7 Jag glömmer ofta mig själv mitt i smeten…men då är det bra och kunna ge sig själv egentid när barnen sover.

mona43
2010-06-09 11:39
#9

Ja det är viktigt att ta sej en stund i lugn och ro.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Kickan90
2010-07-14 18:30
#10

Pyssla med djuren och vara med pojkvännen <3

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Josew91
2010-07-22 15:35
#11

Det är för mig när jag känner lycka, kan njuta utav livet. Ex Hittar på saker med dem som står mig väldigt nära, vara ute i solen, promenera, simma. En tid som man håller sig någotlunda frisk

mona43
2010-07-31 18:49
#12

Håller med er båda två.Glad

Både stort och smått kan förgylla dagen, det behöver inte kosta så mycket eller ens planeras in.

Bara en liten promenad i naturen eller i en park ensam, eller med någon bekant kan pigga upp en vanlig dag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: