Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 2084 ggr
NaimaG
4/17/10, 2:20 PM

Min framgång kring att förändra vården

För cirka 2 månader sedan stälde jag upp på en intevju kring läkar- och den psykiatriska vården samt att jag svarade på två fråge formulärer och fick möjligheten att granska en psykiatrisk läkare.

Läkarna inom den psykiatriska vården ville gärna ha min hjälp till eventuella förbättringar i och med min kunskap om psykologi och hjälpen fick dem.

5/3utförde jag en 1 timmes lång intevju tillsammans med en man som arbetade för att förändra den psykitriska vården och läkarvården i allmänhet och kommer inom 6 månader även göra en uppföljare.

Läkaren jag granskade var en AT-läkare som efter min värdering inte fick anställning inom psykiatrin då den personen talade ett alldeles för invecklat akademiskt språk som jag staterade inte fungerar inom en psykiatrisk vård.

Jag fick även möjligheten att ta Ep-test för rutinkontroll inom psykiatrin och även under detta test fick jag frågor om vad som var bra och dåligt.

Har även legat inne på tvångsvård och under denna tid inlagd gick jag rakt på sak gentemot läkarna om vad dem gör fel och idag granskar västerbottens läns lansting den psykiatriska vården nogrannt.

Framöver kommer jag försöka kontakta tidningen och få dem att skriva en artikel kring vården mer än de dem redan skriver idag. Jag kommer även utbilda mig till psykolog eventuellt med inriktning till rättsvetenskap och genom det granska vården djupare än vad jag idag gör.

Ville bara skriva hur långt jag kommit i mitt arbete med att förändra vården.

Annons:
mona43
4/17/10, 2:40 PM
#1

Låter jättebra NaimaGlad Du är verkligen en bra tillgång för dem!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

NaimaG
4/17/10, 2:55 PM
#2

Ni får ursäkta stavfelen men jag skriver så fort ibland.

#1 Jo. Läste i tidningen förra veckan att en kvinna tagit livet av sig på sin permission. Hennes mål var liksom mitt att förändra sveriges vård och själv, liksom jag blev hon felbehandlad. Hennes öde tycker jag är sorgligt och jag ratar vården totalt att de äns släppte henne på permission.

mona43
4/18/10, 2:09 PM
#3

Ingen fara med stavfelen, ingen är perfektGlad

Det är verkligen beklagligt att sådant händer.Rynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: