Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt och andra sjukdomar Att vara anhörig och vän Barn och vuxna med epilepsi Bemötande/behandlingar/forskning Djur med epilepsi Epilepsi förr och i andra länder Epilepsi i vardagen Epilepsi, fruktsamhet, graviditet Mätning av epilepsiaktivitet Om sajten ifokus Roliga filmer och historier Typer av anfall och vad utlöser nya? Tävlingar lekar och enkäter Vad är epilepsi Arbete, hobby och fritid Epilepsi filmer visar anfall Epilepsi i norden God mat för hälsan Klotterplanket - OT Mediciner och första hjälpen Presentation Regler på sidan Rättigheter och lagar i samhället Statistik Välkommen till epilepsi ifokus
Klotterplanket - OT

I vulkanaskans spår..

2010-04-18 15:47 #0 av: [Jeremina]

Jag hörde på nyheterna att det kan bli problem med att få in mediciner till landet nu. Frågan är i vilken omfattning det kommer att bli.

Vilka och hur många blir drabbade kan man undra?

Anmäl
2010-04-18 15:52 #1 av: [per50]

På något sätt måste man få in medicin till oss som behöver.

Per Nilsson sajtvärd på öl och medarbetare på Epilepsi

Anmäl
2010-04-18 15:56 #2 av: [Jeremina]

Men annan tanke är också då: Blir medicinerna mycket dyrare? För det lär ju vara konsumenterna som får betala Obestämd

Jag tänker på detta med att till exempel Astra Zeneca som lagt ner fabriker i Sverige och flyttat utomlands, så dumt så!

Anmäl
2010-04-18 16:10 #3 av: [per50]

Jo förvisso, men behöver man medicin så köper man det ändå.

Anmäl
2010-04-18 16:13 #4 av: [Jeremina]

Det är ju det man måste när man behöver dem men jag menar att sjuka har det nog tungt ändå, eller hur?

Anmäl
2010-04-18 16:41 #5 av: [per50]

jo tacka för det

Anmäl
2010-04-18 19:04 #6 av: NaimaG

Här i Umeå är alla flyg så gott som inställda och vi norrlänningar får ta till lastbilar, båtar och tåg för transport. Taxi bolagen tvingas skjutsa personer så långt som ner till stockholm eftersom vi inte har tåg förrän vid augusti som går ner dit.

Medicinen jag äter är svår att få tag på här uppe och kan tänka mig att de med Ep kan få det svårt också. Inte nog med det så har det snöat här uppe också =/.

Anmäl
2010-04-18 19:11 #7 av: NaimaG

#2 Astra Zeneca finns kvar här uppe hos oss. De har inte flyttat alla fabriker än. :).

Jag är livrädd för att min medicin skall bli svåråtkomlig och omöjlig att få mer än det är för blir det så måste psykiatrin spärra in mig bakom lås och bom. Vill inte att det ska ske.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.