Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 3290 ggr
[per50]
4/4/10, 2:25 PM

Botar detta epilepsi?

Den här artikeln hittade jag på sajten nyheter24. Och nu vill vi höra era åsikter.

Kinesisk kannibal mördade elvaåringen och åt upp hans hjärna. För att bota sin epilepsi.

För att läsa mera klicka här: Botar detta epilepsi?

Annons:
Nordann
4/4/10, 5:26 PM
#1

Men usch!Det lever kvar många gamla myter och jag hoppas verkligen att de farliga försvinner.

Maria
4/4/10, 7:21 PM
#2

Ja vad ska man ha för åsikter om detta?

Det finns som #1 skriver mängder av myter som lever kvar i de allra flesta kulturer. En del mer eller mindre bisarra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mona43
4/4/10, 7:35 PM
#3

Håller med er om att många sådana grymma , farliga tänkanden lever kvar, trots att vi lever i ett modert och upplyst samhälle. För det otrevliga är att detta nyligen hände, man kan verkligen fundera på vad han tänkte på för vis Skrikandes Rynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Maria
4/4/10, 7:38 PM
#4

#3 Vi lever i ett modern och upplyst samhälle men det är inte alla som gör det sammaObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mona43
4/4/10, 8:52 PM
#5

De är nog  riktigt sjuka personer som gör så.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Maria
4/4/10, 9:02 PM
#6

Mycket av sådana här extrema handlingar bottnar i djup misär och stor okunskap.

Det finns män som våldtar spädbarn för att bli botade från HIV för det sägs hjälpa med en ung oskuld.

För det första så är dessa människor redan hårt drabbade av sjukdom och förmodligen desperata och kanske inte ens klart medvetna. I det fall man upptäckt dessa förfärligheter så handlar det dessutom om människor som är outbildade och lever i samhället absoluta botten.

Det är en otrolig tragik åt alla håll men tack och lov inte särskilt vanligt.

Andra djupt rotade föreställningar är ju könsstympning som är desto mer vanligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[per50]
4/4/10, 9:36 PM
#7

Jo alla dessa handlingar är dåraktiga och borde straffats hårt, det anser jag i varje fall. Man blir bara arg när man läser sånt här.

Maria
4/4/10, 9:38 PM
#8

#7 Det är klart det ska straffas. Det tror jag inte någon säger emot.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/6/10, 11:04 PM
#9

Här kommer ytterligare en länk om rituella barnmordSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mona43
4/6/10, 11:34 PM
#10

Herregud hur kan de göra så barbariska saker? Det är totalt omänskligt, inte ens djur gör sådana hemska saker mot varandra.Skrikandes

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Erika-A
4/7/10, 12:08 AM
#11

Så fruktansvärt hemskt! Förvånad

Mirjami-78
4/11/10, 4:39 AM
#12

Kan inte förstå hur man kan göra en sådan sak….Vi lever på år 2000 och då borde man inte längre tro på sådant här.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mona43
4/11/10, 2:12 PM
#13

Håller med dej Pia

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[Jeremina]
4/15/10, 3:23 AM
#14

Knappast Förvånad absolut inte!!!

mona43
4/15/10, 10:38 PM
#15

Vi är grymma vi människor, trots att vi lever i ett samhälle fullt av information.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Maria
4/15/10, 10:40 PM
#16

Alla människor lever inte i ett samhälle fullt av informationObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mona43
4/15/10, 10:46 PM
#17

Det finns dem som gör det, men ändå verkar de inte bry sej om vad de gör, de är grymma medvetet, eller så inser de inte, eller fattar inte vad de gör Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: