Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 4531 ggr
mrsAstrom
3/23/10, 5:07 PM

Har jag Ep igen?

Jag fick det vid två månadersålder, hade de tills jag var tio. Då avbröts all behandling pågrund av total överdosering.

 Nu senaste året har som började med en sju veckors peroiod med lägesyrsel, fast på båda sidorna, (gjort MRT, visade inget) spelade ingen roll hur jag rörde mig. Den har lagt sig, bara lite för känningar av den ibland. Men den yrseln brukar komma tillbaks någon gång per år, vilket den gjort mellan 16 och 30 års ålder. Kollade EEG innan körkort och de var grönt!

Jag är känslig för ljud, har svårt att hålla mig vaken, ser konstiga saker i vidvinkelseendet, ser flimmer i ögonen när jag blundar, benen gungar vid sänggående, ibland även då jag sätter mig för att vila på jobbet och jag har väldigt låg toleranströskel, blir väldigt lätt arg, uppretad. Förra veckan vaknade jag och min man frågade vad gör du, då svarade jag (minns det själv han har inget sagt) jag måste vända på mig jag krampar??? 

Har mest bara haft anfall nattetid när jag var liten.

Annons:
mona43
3/23/10, 9:15 PM
#1

Svårt att säga om det är epilepsin som kommit tillbaka, många av dina symtom liknar mycket epilepsi. Har du kollat upp blodtrycket? Eftersom för högt eller lågt blodtryck också kan ha en inverkan på allmäntillståndet.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Maria
3/23/10, 9:31 PM
#2

Lägesyrsel är, om jag inte har fel, obalans i kristallerna i örat, och kan då inte ses på MR. Vissa sjukgymnaster är jätteduktiga på att behandla lägesyrsel.

Vid denna typ av yrsel är nystagmus vanligt. Det är ögonryckningar som känns väldigt obehagligt.

Så visst kan det vara något annat än epilepsi.

Här kommer en länk om nystagmus

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[per50]
7/31/10, 10:00 PM
#3

Hejsan mrsAstrom hur har du det med dina problem, skriv gärna och berätta.

[per50]
12/3/10, 3:22 PM
#4

Hejsan mrsAstrom hur har du det med dina problem? Skriv gärna och berätta.

Upp till toppen
Annons: