Annons:
Etikettpresentation
Läst 2523 ggr
NaimaG
2/7/10, 7:15 PM

Presentation NaimaG

Eftersom jag nyligen blivit Medarbetare på detta forum tänkte jag skriva en kort presentation om vem jag är.

Mitt namn är Naima och är bosatt i Umeå tillsammans med min sambo MichaelE och våra djur, hunden, två katter och en kanin.

Mitt största intresse är psykologi och medicin där jag under gymnasiet läst psykologi A, B, Psykosocialt Arbete och två lokala psykologi kurser. Med mina kunskaper inom området arbetar jag för att ge samhället en bättre förståelse kring olika sjukdomar och psykologiska tillstånd.

Jag har en far och en mor som lider utav reumatism, en farmor och en farfar som lider utav diabetes, fem vänner med diagnosen Aspergers Syndrom, ADHD, Damp och Borderline,, en vän med AIDS, en bortgången vän som led utav Fetalt Alkoholsyndrom samt min nyligen bortgågne vän med epilepsi, diabetes och Anorexia Nervosa.

Med hjälp utav mina erfarenheter och min kunskap har jag hjälpt många med olika "handikapp" till ett bättre liv med mitt senaste inflytande hos en arbetskamrat till mig diagnostiserad med Aspergers Syndrom. En man som uttryckligen åtskilda gånger sagt hur mycket jag förändrat hans liv.

Mitt mål i livet är att förändra samhällets syn gentemot "handikappade" och det är med det målet jag till höst startar mina studier kring psykologi på nytt för att sedan doktorera på universitetet samt startar upp min hemsida kring psykologiska tillstånd och medicin. Inväntar även ett godkännande av att starta upp en sajt.

Jag kanske inte kan förändra en hel kommun men jag kan göra en insatts som underlättar den drabbades vardag. Jag lever helt enkelt för att hjälpa andra.

Annons:
mona43
2/7/10, 8:04 PM
#1

Hjärtligt välkommen Naima!

Hoppas att du kommer att trivas här hos oss på epilepsi.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[SvenA]
2/8/10, 9:32 PM
#2

Välkommen hit

Maria
2/8/10, 9:56 PM
#3

Spännande. Vad har du tänkt dig att din kommande avhandling ska handla om?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SvenA]
2/8/10, 10:01 PM
#4

Ett lite påpekande man använder inte längre begreppet handikappad

Det som gällller är funktionshindrad

Det är samhället och omgivningen som gör oss handikappade

NaimaG
2/8/10, 10:04 PM
#5

#3 Just nu håller jag på med en avhandling kring Aspergers Syndrom. Men den dagen jag doktorerar är mig än en gåta.

#4 Jag vet. Därav situationstecknen.

Maria
2/8/10, 10:14 PM
#6

#5 Har du ingen forskarplan eftersom du redan har börjat med din avhandling? Är det några frågeställningar kring Asbergers du tittar på? Nya spännande fynd kanskeFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
NaimaG
2/8/10, 10:19 PM
#7

Det är inte specifikt aspergers syndrom jag kommer doktorera i utan en doktorsavhendling görs efter examen inom hela psykologi kursen och för att bli doktorand krävs det att man kommer på en ny idé allternativt en ny behandling för funktionshindrade.

Vad gäller aspergers syndrom har jag inga frågeställningar, sådana avhandlingar sysslade jag mer med under gymnasietiden. Denna avhandling är med ingående och behandlar allt från historik till KBT behandling.

Maria
2/8/10, 10:22 PM
#8

#7 Aha, då missuppfattade jag. Jag trodde du hade börjat med din avhandling.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NaimaG
2/8/10, 10:29 PM
#9

#8 Då hade jag legat ikapp. =D

Upp till toppen
Annons: