Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 3912 ggr
Miza
1/4/10, 10:36 PM

Psykolog

Nu har jag varit några gånger hoss psykologen begrund av mitt minne. Jag har lite svårt med minnet så jag ringde till min neurolog som tyckte att jag skulle träffa  en psykolog. Man misstänker nu att mitt dåliga minnes förmåga inte beror på epilepsi utan det är alltid varit sån. Ska snart träffa psykologen igen.

Annons:
[per50]
1/5/10, 12:08 AM
#1

Efter jag fick min epilepsi så har jag fått svårt med minnet, när jag ska till exempel ringa till någon myndighet så måste jag oftast skriva upp på en lapp vad jag ska säga.

När jag tänker göra en sak så måste jag göra det på en gång, jag kan till exempel inte göra något annat innan, för då är det totalt borta i kålroten.  

Jag vill lova att det är väldigt besvärligt att ha ett så dåligt minne fast man bara är 51 år, och det är på grund av min epilepsi. Innan jag fick min epilepsi så hade jag aldrig så här dåligt minne.

Och oftast när jag ska handla till exempel så måste jag skriva ner det på en lapp.

Att ha epilepsi är väldigt jobbigt det kan slå till som en blixt från en klarblå himmel, och det syns inte utan på men det finns där inne i huvudet.

Hur jag själv mår, kan bara jag själv veta!

mona43
1/5/10, 12:15 AM
#2

Ditt minne kan nog ha blivit ännu sämre av epilepsin, det är väldigt vanligt att epilepsin påverkar minnet, upplever du själv att minnet har blivit sämre på senare år?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Miza
1/6/10, 7:16 PM
#3

Det kan vara så också men man är inte säkra, Nästa gång får jag kanske svaret.

mona43
1/7/10, 11:42 AM
#4

Hoppas du får klarhet. Att leva med minnesproblem är jobbigt, men många kommer på lösningar i vardagen som kan underlätta minnet, som Per berättar här ovan.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mirjami-78
1/8/10, 7:56 AM
#5

Min son har minnes problem. Det är jobbigt kan jag säga men samtidigt inget som han kan hjälpa.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[per50]
1/8/10, 11:04 AM
#6

Ne det är inget man kan göra, lider man av epilepsi som jag och din son gör så får man leva med det.  Om man opererar bort epilepsin så kan man undra om minnet kommer tillbaka då.

Annons:
Miza
1/13/10, 9:06 AM
#7

Nä ned var inget med EPn att göra utan det är annat som som störs =) Det är bra att veta det. Jag har inlärnings svårigheter som gör att jag har svårt att komma ihåg.

mona43
1/13/10, 11:22 PM
#8

Vad bra att det inte var epilepsi du hade. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

NaimaG
1/16/10, 3:50 PM
#9

#7 Då är vi två. Flört

mona43
1/16/10, 5:00 PM
#10

Skönt att inte vara ensam, min sambo Per här ovan har endel minnesproblem som ställer till det, men en annan kan ju vara nog så virrig emellanåt också Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
1/16/10, 5:34 PM
#11

Jo det är väldigt jobbigt att ha ett dåligt minne, och det är på grund av min epilepsi

Upp till toppen
Annons: