Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 3196 ggr
[per50]
1/9/10, 4:14 PM

Konstiga Sverige

Här är en intressant artikel om hur de svagaste i samhället behandlas idag, vad är samhället på väg att bli kan man undra?

Konstiga Sverige

Det har gått åt skogen med Sverige! Vi ska rädda alla isbjörnar, alla vargar, alla orangutanger, klimatet, alla världens barn, alla flyktingar, alla ensamkommande flyktingbarn.

Min fråga är nu:

Vem ska rädda alla pensionärer och alla sjuka och arbetslösa? Inte är det den här regeringen i alla fall och på en direkt fråga till Mona Sahlin (förra veckan) så är inte hon heller intresserad.

För rättvisans skull sänk skatten för pensionärer och ta bort alla jobbskatteavdrag.

Pensions sänks men för de gamla på våra sjukhem så höjs hyran igen! Det gäller för kommunen att förse sig.

Vilket samhälle vi har fått!

ARG PENSIONÄR

Länk: Örnsköldsviks allehanda den 9 januari 2010

Annons:
Tom-B
1/12/10, 7:57 PM
#1

Jag håller med ovanstående om Konstiga Sverige.

Jag är inte riktigt säker på att nedanstående fortfarande gäller, men Sverige har varit konstigt i långliga tider.

Om en inbrottstjuv tar sig in bakvägen i ditt hus, och sedan finner det bekvämare att ta dörren på framsidan, då h*n bär ut din TV. Tyvärr är du bortrest, så du har inte kunnat skotta och sanda trappen, så tjuven halkar, bärandes på din TV, och råkar slå sig så illa, att en ordentlig skada uppstår. På tjuven. Naturligtvis får du då, enligt Svensk lag (dåtida?) betala skadestånd till inbrottstjuven.

Samma gäller/gällde om en utomstående kör in med sin bil på en skogsväg, avsedd för skogsmaskiner och lastbilar, och råkar slå sönder underredet/oljetråget, mot en sten el. dyl. ,på sin bil. Vem tror du blir/blev skyldig att ersätta skadan? Du får bara en gissning, men det var i alla fall inte bilägaren.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tatsja
1/25/10, 10:26 AM
#2

Jag blev så glad, mitt bostadstillägg höjdesn, men när jag såg att pensionen sänkts och även handikappsbidraget, så fick jag summa-sumarium 17 kronor mindre än förra månaden

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tom-B
1/25/10, 11:03 AM
#3

Ja, Tatsja. En sänkt pension (efter skatt också) har ju övervägande delen av oss Pensionärer fått.

En sak som ofta diskuteras och delar svenska folket i två delar. De som fått det bättre hävdar att pension INTE är en uppskjuten lön, och därför skall beskattas hårdare än lönen, och de svenska pensionärer som fått det sämre, som hävdar att pension ÄR uppskjuten lön, och därför bör beskattas lika som lön.

I detta sammanhang kan man då tycka att Sverige i även andra sammanhang är konstigt.

Sitter du som riksdagsman en viss tid, är över 50 år, och sedan avgår(avpolleteras p gr a valresultat t ex) så erhåller du en garanterad inkomst (ca 26000 /mån tror jag) till du fyllt 65 år. Av någon anledning betraktas dessa pengar inte som pension de första fem åren, och har därmed samma låga beskattning som vanliga löntagare.

Så plötsligt efter fem år, är det pension (jag undrar varför), och beskattas som vi andra pensionärer.

Riksdagsmännen/Regeringen (vilken som) kan ordna det för sig!

Jag undrar fortfarande var de över 200 miljarder är, som togs från våra pensionsformer på 90-talet, och som lovades att betalas tillbaka.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

mona43
1/25/10, 11:40 AM
#4

Håller med dej Tom Det är alldeles uppefter väggarna med mycket i detta landet, man tar från de fattiga och ger till de rika (sej själva)

Skönt att det "bara" blev 17 kr mindre Tatsja, men knepigt varför ska de hålla på såhär?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
1/26/10, 10:01 AM
#5

Förstår inte varför handikappsbidrag sänkts. Men de verkar göra som de vill.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
1/26/10, 10:41 AM
#6

Ja det är verkligen konstigt

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[per50]
1/26/10, 10:51 AM
#7

Det är inget nytt att det tar av det svaga och handikappade i samhället

mona43
1/26/10, 10:56 AM
#8

Nej, men det är verkligen skrämmande att det bara fortsätter!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
1/27/10, 9:10 AM
#9

Vi ska inte höras, synas eller leva

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
1/27/10, 9:35 AM
#10

Ändå vill de ha våra skattepengarObestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
1/29/10, 9:46 AM
#11

Ja, vi ska betala men inte få något.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
1/29/10, 8:37 PM
#12

Ja betala och helst tigaObestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tom-B
1/29/10, 10:43 PM
#13

Och på KD:s landsmöte står Göran H och berömmer sig med att "alla fått mer i plånboken". Hur tror han att han skall få sitta kvar i regeringsställning när han ljuger 1,4 miljoner pensionärer rakt upp i ansiktet.

Och den skall vara kristen?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
mona43
1/30/10, 11:29 AM
#14

Ja man kan ju undra?Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
1/30/10, 11:35 AM
#15

Här undrar en tillObestämdObestämd

mona43
3/7/10, 6:15 PM
#16

Mycket konstigt kan man sägaObestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: