Annons:
Etikettpresentation
Läst 2102 ggr
Moalinn
2010-01-09 02:18

Presentera mig (?)

Hejsan!

jag är en 14 årig tjej med en lättare epilepsi ;)
Hade ett anfall någongång på våren 2009 och det var i skolan.

Händelsen:
Åkte till skolan kände mig helt normal och allt ;)
Vi skulle hjälpa till att fixa till en sak som vi skulle ha i skolan. Jag började skära ost som man skulle lägga på mackorna som vi skulle sälja.
Började känna mig yr. Ställer mig mer armbågarna mot bänken och hör hur någon säger väldigt svagt "ska vi byta "arbete"?" Efter det så hade jag troligen svimmat och var borta i runt en minut.
De sa att jag hade kramper och det var en mamma där som var läkare som sa att jag skulle åka till Näl. Vi gjorde det, de gjorde prover och allt såntdär ointressant :P. De sa att jag skulle stanna där en dag och det var jag ju tvungen att göra. Tror aldrig att jag har haft tråkigare än då :P
Iaf så fick jag åka hem vid runt 12 dagen efter. De sa att jag skulle åka och göra EEG. Kommer inte ihåg när jag gjorde det men det var någon gång.

Gjorde EEG (om det kunde har varit i Augusti/September någongång) i uddevalla.
Fick veta att jag reagerade på ljuset och att jag har en lättare epilepsi.
Fick medicin Lamotrigin.

Gjorde magnetröntgen och de sa att allt såg bra ut.. tror jag :P

I oktober eller något så gjorde jag ett nytt EEG men denna gången reagerade jag på andningen.
Höjde medicinen till 100g på morgonen och 50g på kvällen.

Nu får vi se om det händer något mer. De sa att de skulle kolla mig igen om typ 2 år eller vad det var.
Så vi får se vad som händer.

Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om att jag har Epilepsi.. Jag märker inte av det speciellt jätte mycket mer än att jag är JÄTTE trött.
Och jag oroar mig om vad som skulle hända om jag skulle svimma i skolan med kompisarna eller något.. de vet typ inte äns att jag har epilepsi (tror jag). Det känns ju lite sådär.

Men men, jag mår bra förövrigt och det är jag väldigt glad över :D

Ville bara visa att jag finns här och att jag kanske kommer att ställa frågor och allt xD

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[per50]
2010-01-09 02:31
#1

Tack för din berättelse en mycket intressant läsning och hjärtligt välkommen till epilepsi vi ser fram emot att läsa dina inlägg och kommentarer. Och är det något du undrar och något som inte finns på sajten så är det bara att höra av dig till någon av oss på epilepsi.

Som sagt hjärtligt välkommen till oss

Med vänliga hälsningar

Moalinn
2010-01-09 02:33
#2

Tack :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

mona43
2010-01-12 10:17
#3

Välkommen till våran sida, hoppas att du kommer att trivas här hos oss!Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: