Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1883 ggr
[per50]
2009-11-14 22:48

Accepterat din sjukdom

När jag fick min epilepsi diagnos så hade jag i början lite svårt att acceptera sjukdomen, men nu när man är äldre så godtar jag min sjukdom.

Hur är dina känslor kring epilepsi och har du accepterat din sjukdom.

Annons:
[per50]
2009-11-18 12:11
#1

Det skulle vara intressant och få veta vad ni kände efter er epilepsi anfall.

jerkath
2009-11-19 12:27
#2

Jag har långvariga anfall som inte bryts förän jag får mediciner av sjukusets personal.

Varige gång jag får ett anfall utlöser det ångest och på sjukhust får jag oftast panikongest till följd av epilepsin.

För att i mitt fall jobba med min epilepsi och skapa en acceptans arbetar jag tilsammans med en Kognitiv Beteende psykolog det har har hjälpt mig mycket.

tina-stina
2009-11-19 13:13
#3

Jag har haft epilepsi i 25 år av mina 31, och accepterar det fortarande inte emellanåt. Jag går under de dagar jag är dålig, ner i en värdelöshetskänsla. Känns som att jag inte kan göra någonting någonsin. märkligt nog eftersom jag för övrigt är ganska stark.

ickeacceptansen är på gott och ont. Har fortfarande hoppet uppe på att det ska komma ett bra botemedel: )

Varje gång jag blir dålig, skäller jag ut sjukdomen efter noter; )Funkar kanske inte alltid så bra, men det känns bra för stunden; )

Går också regelbundet på  healing, och otroligt nog, mår jag mycket bättre. Låter skumt, men det funkar faktiskt. Absolut värt att prova gå till en duktig healer.  Det bästa jag gjort för min sjukdom någonsin.

mvh tina

[per50]
2009-12-13 15:50
#4

Hej jerkath!

Hur är det med dig och din epilepsi

mona43
2009-12-13 16:26
#5

#3 Det är säkert vanligt bland många att känna som du känner, blandade känslor. När man är som sämst mår man riktigt dåligt, då kan många känslor och även ilska och bitterhet komma.

Så skäll ut sjukdomen, det är det nog många som gör innerst inne, det kan lätta lite. Och hoppet skall man alltid ha att det kommer nya botemedel.

Man måste våga pröva olika saker, man vill ju gärna må bättre, vissa saker hjälper en bit på vägen, medan andra inte gör det. Det låter jättebra att healingen har hjälpt dej.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: