Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 5548 ggr
Rorosjons
10/30/09, 3:42 PM

Kan jag få tillbaka det?

Den 10 Oktober iår var det 2-3 år sedan jag blev frisk förklarad från epilepsi. Fick det vid 5års ålder och sedan gick det bort vid 13-14års ålder. Den kan växa bort vid tonåren men sedan komma tillbaka.

Idag är jag 16år. Och detta år har jag svimmat 6-7 gånger under 5 månader. Varav 2ggr har jag krampat. Och 3ggr kräkts.

Senast i tisdags (27/10) svimmade jag 2ggr under 10min, detta var då 22:35 på kvällen. Efter det kräktes jag 5ggr varje timme och låg därmed vaken hela natten pga illamående. Fram till halv 7 på morron. Då hörde jag att min far var uppe och jag gick upp till honom. Pratade i kanske 2-3 min. För att sedan säga, nu måste jag lägga mig. Påväg till mitt rum gick jag in i en stol och när jag skulle öppna dörren så noterade jag inte att dörren eller väggen var där så jag gick in i dörr och vägg. Sen fångade min kille mig innan jag slockna, jag hann säga att jag vill lägga mig. Sedan blev allt svart och efter ½-1 min så vakna jag igen liggandes på sängen.

Jag ska på sömn EEG i slutet av November för koll då det skett ovanligt mycket svimningar. Vad tror ni? Kan jag ha fått tillbaka det?
Känner även idag (30/10) att jag är lite konstig i huvudet samt att magen är konstig. Har känslan av att bli yr hela tiden fast jag vet att jag inte blir det. har lärt mig hur det blir innan jag svimmar eller kräks så jag vet 1-3min innan det händer. Vad tror ni?

Annons:
mona43
10/30/09, 3:55 PM
#1

Välkommen som medlem!

Vad bra att du får göra en EEG undersökningen, svimningarna kan ju bero på så många saker, men krampar du ibland så kan det finnas en risk att det är epilepsin som kommit tillbaka igen.

Hur var dina anfall som barn? fick du ofta anfall?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Rorosjons
10/30/09, 6:35 PM
#2

#1 Tack!

Ja, det är bra, vill väldigt gärna veta vad som händer med mig.

Angående anfall som mindre så har jag åkt ambulans ett flertal gånger pga epilepsin. Varav 1-2 akut och en gång fick jag stanna på lassarettet (stavning?) 3-5 dagar med ständig yrsel.
Kramper har jag vart med om ett par gånger också. Sen vet jag ärligt inte, vet bara att jag fått åka in ett flertal gånger.

Mirjami-78
11/5/09, 10:53 AM
#3

Min son brukar ochså få yrsel i mellan som jag inte har kunnat förklara varför han får det men antagligen har det med epilesin att göra.

Låter som det kan vara så att du har fått din epilepsi tillbaka. Ja du får vaänta och se vad som kommer sägas efter utredningen som de ska göra.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Rorosjons
11/5/09, 11:04 AM
#4

#3 Men, vill verkligen inte ha tillbaka det =(

Mirjami-78
11/5/09, 11:06 AM
#5

#4 Jag kan förstå det. Jag vet hur min son lider med i mellan ut av det hela. Han vill ju vara som de "alla andra barnen".

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Rorosjons
11/5/09, 11:18 AM
#6

#5 Ja, men blir lite udda på något vis.
När jag blev frisk förklarad så fick jag rida ut själv, göra alla saker själv. Om jag få tillbaka det så kommer min pappa vilja att minst 1 följer med om jag ska rida ut, inst 1 ska kolla när jag rider i paddocken. Få inte vara hemma själv. Iaf inte längre stunder. Han vill ha koll om det blir så pass att jag måste till sjukhus om jag får tillbaka det.

Åkte nämnligen in akut 2-3ggr på ett år. Varav en gång fick jag stanna på lasarett i en vecka. Inte alls roligt, var yr 4 dagar i sträck och kunde inte gå själv.

Annons:
mona43
11/5/09, 9:14 PM
#7

Har de tagit blodprover så det inte är blodbrist eller något liknande? Endel unga tjejer kan få blodbrist och få olika symtom som liknar dina.

Håller tummarna för att det är något annat än epilepsi.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Rorosjons
11/6/09, 9:49 AM
#8

#7 Det har dem gjort, helt normalt.

Hoppas det är något annat och inte det!

mona43
11/6/09, 9:52 AM
#9

Ja vi får hoppas på det.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
11/14/09, 9:16 PM
#10

Hej Rorosjons!

Hur har du det i vintermörkret och med dina problem?

Rorosjons
11/15/09, 7:12 PM
#11

#10 Hej du =).
Jodå, det är bara bra än så länge. Ska på ett sömn EEG nu på tisdag redan för att kolla upp det. Så jag kommer ialla fall snart få svar på tal om jag fått tillbaka det eller ej =).
Tycker dock inte jag borde fått tillbaka det då jag inte haft några mer svimningar. Fast, vad vet man egentligen innan man kollat?

mona43
11/15/09, 11:53 PM
#12

Håller tummarna för dej vännen!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Rorosjons
11/16/09, 3:18 PM
#13

Svimmade och kräktes idag med på bussen påväg till skolan =/. Hoppas bara det är ren tillfällighet även om det troligen inte är det!

Annons:
DesK
11/16/09, 3:28 PM
#14

Usch så tråkigt!

Du får några varma styrkekramar av mig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rorosjons
11/16/09, 3:32 PM
#15

#14 Tack!
Hoppas verklkigen allt är pga väskebrist eller liknande. Allt utom epilepsi!

[per50]
11/16/09, 3:41 PM
#16

Om det är epilepsi så får du reda på det när du har gjort din sömn EEG. Vi för hoppas på att det inte är epilepsi.

Rorosjons
11/16/09, 3:45 PM
#17

#16 Det vet jag, har tidigare gjort ett par EEG undersökningar. Men hoppas verkligen att jag ej fått det tillbaka!

[per50]
11/16/09, 3:50 PM
#18

Jo det vill vi alla att du inte ska få din epilepsi tillbaka.

Rorosjons
11/16/09, 5:18 PM
#19

#18 Är glad att det finns många här man kan prata med =)

[per50]
11/16/09, 5:28 PM
#20

Jo det är det vi är till för att stötta varandra

Annons:
Rorosjons
11/16/09, 6:46 PM
#21

#20 =)

mona43
11/16/09, 7:27 PM
#22

Håller med Per Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

.m.m
7/2/14, 8:06 PM
#23

En jättegammal tråd, vet inte ens om du är kvar ts. Men hur har det gått för dig? Vad kom de fram till?

[per50]
7/3/14, 4:03 PM
#24

# 23 Vem menar du??

.m.m
7/3/14, 4:34 PM
#25

Ts. =trådstartaren. :)

mona43
7/3/14, 4:38 PM
#26

Hur har det gått för dig Rorosjons?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: